Toon posts:

Externe HD doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijdje geleden een externe USB HD van Lacie (designed by F.A. Porsche). Kort geleden deed mijn HD niks meer. Ik kwam achter dat de aansluiting (waar de voedingskabel ingaat) op het kastje zelf doorverbrand is. Ik heb het kastje open gemaakt en de HD eruitgehaald, maar die zag nog goed uit. Ik probeerde die op mijn desktop aan te sluiten om mijn data op te slaan maar zodra ik dat deed, wilde mijn pc niet meer starten.....geen stroom.....helemaal niks.....Ook als ik de aan heb en dan probeer ik alleen de voedingskabel in de HD te stoppen, valt alle stroom weg......

Betekent dat dat de HD helemaal naar de k..ten is? Kan ik alsnog mijn data redden? ik heb veel belangrijke informatie erin die ik niet kwijt mag...

Kan iemand mij alstublieft helpen?

Bedankt Nikos

Verwijderd

het lijkt me dat je HD helemaal dood is. Ik denk dat je tog al je data die op de HD stond kwijt bent.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Het zou kunnen zijn, dat je chip op de HDD defect is. Je zou kunnen proberen om aan een ander (zelfde serie) hdd te kunnen komen, om de printplaat te vervangen. Dit wil nogwel eens helpen!

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:17
Hmm vreemd. Op zich zou je pc zowiezo wel een beetje een teken van leven moeten geven, ook met een dode HD eraan. Je pc heeft wel een fatsoenlijke voeding en je hebt master en slave enzo wel fatsoenlijk gejumpered? Misschien dat je het nog eens op een andere pc kunt proberen...

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
meestal staat een externe HDD op master...als je dan nog een master aansluit...probeer dat nog eens, en als dat geen oplossing biedt, de hele handel terug in het doosje steken en garantie claimen
hopelijk krijg je die nog want je hebt je HDD uit je kastje gehaald wat niet echt mag om garantie te krijgen...maar je kan altijd proberen hé ;)