Toon posts:

server hardware eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vraagje: ik wil een servertje bouwen om redhat op te draaien, zodat ik m'n eigen mailserver kan maken, i-net verbinding voor de rest van mn pc's kan regelen, apache kan draaien met mysql php etc.
Dit hoeft natuurlijk geen veeleisend systeem te zijn, voor 1200,- moet ik wel klaar kunnen zijn denk ik. Iemand tips qua systeem eisen?, ik d8 zelf aan een celeron....

Verwijderd

voor eigen gebruik heb je aan een een celeron 100MHz genoeg. Hierop kan je zonder problemen redhat op draaien.
Met Xwin kan je dan op een andere (windows)pc je server beheren.

Verwijderd

Xwindows heb je niet nodig op een server. Belast alleen je bandbreedte. Voor eigen gebruik hoef je inderdaad alleen maar een celeron 100 of zo te hebben. Geheugen is belangrijker dan processor kracht (in redelijke mate).

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:12
??? celeron is er toch niet in 100mhz smaak?
neem gewoon zo'n goedkope kloon bak van een computerboer (eg. informatique bv) zorg dat er een beetje geheugen in zit en dan is t wel best

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

haha..neem een kloon-bak van een computerboer...sure. We zijn tweakers hier, je maakt je pc toch zelf met spullen die je hebt, en als je ze niet hebt dan koop je ze pas. .. :)

inderdaad..de celeron is er niet in de 100 mhz smaak, maar het is meer een wijze van spreken natuurlijk. Blijven lezen op GoT :)

twin-sun: volgens mij heb je welj genoeg goeie tips gehad

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

okee, voor een linuxserver..maar als ik nou een servertje wil opzetten die onder NT4 draait en alleen het volgende doet:

- gateway voor ADSL aansluiting (9 gebruikers)
- IIS 3 (of 4?) waarop een testtuin komt voor ColdFusion pagina's.
Er vindt dus alleen intranet verkeer plaats om de CF-pages te parsen.

wat zijn dan de minimale systeemeisen?
we hebben een P75 + Intel Zappa liggen waar 256 MB op kan.
Redden we het daarmee of is de CPU dan de bottleneck?

www.jurgroessen.nl

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Onder NT4 is die proc aan de kleine kant. Een P133 is daarintegen genoeg (ik heb nog een P120@133 liggen ...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1