Ik heb de volgende situatie:
1. Server: Windows 2000 server met Filemaker Pro Unlimited 6.0
2. Clients met Windows 2000 professional en Filemaker Pro 6.0
Wat is het probleem: De clients kunnen allemaal geen databases openen die open staan op de server.
Wat is er veranderd: niets, gisteren werkte het, sinds vandaag niet meer.
Gedaan:
Antivirus check.
Errorlog check.
Ethereal controle netwerkverkeer (zie screenshot): Daar vind ik een probleem: ICMP verkeer van de server naar de client geeft een: "Destination unreachable (Port unreachable)" Ik moest meteen aan een oud topic van mij denken: [rml][ 2000] Communicatie filemaker ICMP loopt fout*[/rml]
SCREENSHOT
De oplossing: 2 regels toevoegen aan de services file. Dit heb ik nu ook op de client gedaan maar helaas lost ook dit het niet op, nu snap ik er echt niets meer van.
Wat kan ik nog meer doen om de oorzaak te vinden en het probleem op te lossen?
1. Server: Windows 2000 server met Filemaker Pro Unlimited 6.0
2. Clients met Windows 2000 professional en Filemaker Pro 6.0
Wat is het probleem: De clients kunnen allemaal geen databases openen die open staan op de server.
Wat is er veranderd: niets, gisteren werkte het, sinds vandaag niet meer.
Gedaan:
Antivirus check.
Errorlog check.
Ethereal controle netwerkverkeer (zie screenshot): Daar vind ik een probleem: ICMP verkeer van de server naar de client geeft een: "Destination unreachable (Port unreachable)" Ik moest meteen aan een oud topic van mij denken: [rml][ 2000] Communicatie filemaker ICMP loopt fout*[/rml]
SCREENSHOT
De oplossing: 2 regels toevoegen aan de services file. Dit heb ik nu ook op de client gedaan maar helaas lost ook dit het niet op, nu snap ik er echt niets meer van.
Wat kan ik nog meer doen om de oorzaak te vinden en het probleem op te lossen?
[ Voor 8% gewijzigd door djluc op 27-04-2006 17:42 ]