Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Internet op laptop via GPRS met SE K700i

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje via GPRS internet te krijgen op mijn laptop. Tot dusver (en veel zoeken) is het niet gelukt.

Ik heb de volgende apparatuur:
- Sony Ericsson K700i met bluetooth en infrarood
- Debitel abonnement met GPRS (wap etc. werkt gewoon). Profiel genaamd 'Debitel gprs'.
- Een laptop met bluetooth en infrarood

Internet via inbellen werkt wel, maar dat is erg traag en duurder. In dit topic vond ik wel wat aanwijzingen, nl:
- Installeer de juiste modemdrivers voor je foon.
- Vanuit app.beheer/modemopties de juiste AT strings toevoegen: +CGDCONT=1,"ip","internet"
- Inbelverbinding maken (waarbij je je GSM modem selecteerd), en je belt dan in naar *99#
- Gebruikersnaam en wachtwoord (geloof ik) leeglaten.
Als ik dat doe (bij AT commando 'internet' al vervangen door 'Debitel gprs', ik vul dit in bij properties van de modem, tabblad advanced, extra initializaion commands)) gaat mn telefoon even inbellen en zegt daarna direct 'disconnected'.

Ik ben dus eigenlijkop zoek naar tips of een richting naar waar ik moet zoeken om dit aan de praat te krijgen. Ik heb geen enkel idee hoe dit precies werkt, dus elke reply is welkom (ook als je een andere telefoon/provider hebt).

Verwijderd

Misschien 'Debitel gprs' vervangen door 'internet' (zowel in de K700 onder APN adres in je data-account als in de AT string. Dit ('wap' moest ik vervangen in 'internet' bij APN) moest ik ook doen om op m'n PDA via m'n K750 te internetten met Orange World dus misschien werkt het dan wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 23:25 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ok, ik heb het nu aan de praat gekregen :)

AT string: +CGDCONT=1,"IP","internet.debitel.nl"
En user/pass: gprs/password (telfort settings, omdat ik debitel via telfort heb).

En dan bellen naar *99# Gaat stukken sneller dan inbellen via een normaal nummer @ 9k6 :P Nu alleen nog hopen dat dit in het buitenland ook nog werkt (frankrijk)...