Ik probeer al een tijdje via GPRS internet te krijgen op mijn laptop. Tot dusver (en veel zoeken) is het niet gelukt.
Ik heb de volgende apparatuur:
- Sony Ericsson K700i met bluetooth en infrarood
- Debitel abonnement met GPRS (wap etc. werkt gewoon). Profiel genaamd 'Debitel gprs'.
- Een laptop met bluetooth en infrarood
Internet via inbellen werkt wel, maar dat is erg traag en duurder. In dit topic vond ik wel wat aanwijzingen, nl:
Ik ben dus eigenlijkop zoek naar tips of een richting naar waar ik moet zoeken om dit aan de praat te krijgen. Ik heb geen enkel idee hoe dit precies werkt, dus elke reply is welkom (ook als je een andere telefoon/provider hebt).
Ik heb de volgende apparatuur:
- Sony Ericsson K700i met bluetooth en infrarood
- Debitel abonnement met GPRS (wap etc. werkt gewoon). Profiel genaamd 'Debitel gprs'.
- Een laptop met bluetooth en infrarood
Internet via inbellen werkt wel, maar dat is erg traag en duurder. In dit topic vond ik wel wat aanwijzingen, nl:
Als ik dat doe (bij AT commando 'internet' al vervangen door 'Debitel gprs', ik vul dit in bij properties van de modem, tabblad advanced, extra initializaion commands)) gaat mn telefoon even inbellen en zegt daarna direct 'disconnected'.- Installeer de juiste modemdrivers voor je foon.
- Vanuit app.beheer/modemopties de juiste AT strings toevoegen: +CGDCONT=1,"ip","internet"
- Inbelverbinding maken (waarbij je je GSM modem selecteerd), en je belt dan in naar *99#
- Gebruikersnaam en wachtwoord (geloof ik) leeglaten.
Ik ben dus eigenlijkop zoek naar tips of een richting naar waar ik moet zoeken om dit aan de praat te krijgen. Ik heb geen enkel idee hoe dit precies werkt, dus elke reply is welkom (ook als je een andere telefoon/provider hebt).