[Exchange/Outlook2003] Geen ontvangst en netwerkwachtwoord.

Pagina: 1
Acties:

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 15:45
Ik heb een probleem op mijn stage met de mailserver en haar clients. Het volgende was gaande:

Ik moest bij een van de clients een nieuw email accounf toevoegen bij outlook. Een info@... account 2 andere users maken ook gebruik van dit account. Nu was het eerste probleem waar ik tegenaan liep dat de nieuwe user geen nieuwe email ontving van de server. Outlook geeft wel aan dat alles geluk is. Maar er komt niets binnen. Na veel gekoot had ik voor elkaar om een exchange-email in te stellen bij de user. De emails stroomden binnen. Echter bij user 3m die ook een echangeaccount gebruikte verdween de hele inbox. Bij user 2 kwam een pop-up zodra die probeerde in te loggen via zijn pop-3 account voor de invoer van het netwerkwachtwoord.

Nu heb ik het exchange account verwijderd en pop3 geinstalleerd bij user 1 en is de situatie weer als voorheen. Ontvangst van email is 0. En user 2 krijgt de popup voor netwerkwachtwoord.

Kan iemand me uitleggen waarom user 1 geen email binnen krijgt. We hebben geprobeerd om het pop3 account bij een andere outlook client te installeren en dit werkt zonder problemen.

Mijn tweede vraag is dus wat houd de pop-up voor netwerkwachtwoord in bij de andere pop-3 user en hoe zet ik dit af?

Mijn derde vraag hoe krijg ik de inbox van user 3 terug?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Waarom niet gewoon beide users op een eigen exchangeaccount laten werken en dan bij beide een mailbox toevoegen met de juiste rechten?

Verwijderd

pop3 intern met exchange?? Waarom?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 20:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Password policy? In dit geval normaal account, maar password verlopen...?

Verwijderd

Pop is een protocol dat de mail van de server ophaald en het op de server verwijderd (mits je de standaard instellingen hebt laten staan).

Dus zodra user 1 inlogt en alle mail ophaald en vervolgens verwijderd van de server (wat dus automatisch gebeurt) Zal user 2 geen mail meer op kunnen halen omdat de mailbox dus geleegd is.

Oplossing is dus zoals DJLUC al zei,
beide accounts op exchange instellen en user rights van de mailbox aanpassen zodat beide gebruikers (of meerdere indien gewenst) de mailbox kunnen bekijken

Verwijderd

Misschien ook nog een ideetje: Heb ook wel eens gezien dat bij Outlook de plaats voor de opslag van berichten staat ingesteld naar de persoonlijke mappen, in plaats van de Exchange mailbox. Je krijgt dan feitelijk hetzelfde effect als met POP-boxen.
Kijk dus even of user 2 misschien deze instelling heeft...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1