Alleen bepaalde foto's uit dir in gallery plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
Ik heb een dir met daarin een paar honderd foto's. Echter, er zijn een 100-tal foto's (en hier komen iedere dag 10 bij), die steeds beginnen met 'leukefoto-xxx' en xxx staat dan voor een nummer wat oplopend is.
Hoe kan ik een hele simpele gallery maken die ALLEEN die foto's laat zien en dus niet de rest wat in die dir staat ?
Ik heb al gezocht op google, maar ik kom eigenlijk alleen maar algemene galleries tegen.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:02

EnnaN

Toys in the attic

cp leukefoto-* maak_van_deze_fotos_een_gallery/
en gebruik een algemene gallerie?

sig

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
EnnaN schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:07:
cp leukefoto-* maak_van_deze_fotos_een_gallery/
en gebruik een algemene gallerie?
dat is geen optie. De bestaande foto's moeten ook in deze dir blijven staan.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik neem aan dat je dit serverside gaat oplossen, aangezien javascript geen toegang heeft tot mappen op de server. Neem bijvoorbeeld php; je vist eerste de lijst met bestanden uit de betreffende dir op via de dir functies. Daarna loop je door de verkregen array en schop je alles er uit wat je niet wilt hebben (of alles wat je wel wilt hebben kopieren naar een nieuwe array). Dan houdt je een array over met je plaatjes; die kan je vervolgens weer sorteren en je kan kijken hoeveel plaatjes het in totaal zijn. Dan moet het geen probleem zijn om het behulp van php.net de rest uit te vissen, de meeste acties die je moet doen om het goed te krijgen staan er toch al in code als voorbeeld gegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Rowanov op 27-04-2006 17:18 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

das een server-side probleem, dat hoort bij de buren
move >> Programming

Stoer; Marduq

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Onder PHP is dat het makkelijkste te doen met glob of fnmatch verwacht ik.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar hier kunnen we niet veel mee. Zoek een serverside scriptingtaal uit (PHP, ASP, JSP, Perl, whatever) en bekijk daar eens de filesystem- en stringfuncties van. Daarmee moet je er zonder meer uit kunnen komen. Als je een gerichte vraag hebt, dan kun je die hier gerust stellen, maar zoals je topic hier nu staat is dit alleen maar een scriptrequest te noemen, en daar doen we hier in Programming (en de rest van de Devschuur) niet aan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.