Toon posts:

[excel] samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel niet super veel vragen, maar help wel graag de mensen die ik kan helpen, hopelijk kunnen jullie mij nu helpen _/-\o_

ik heb 2 excel bestandjes met klanten gegevens, het zijn precies dezelfde bestandjes, alleen bij de een hebben we 650 namen een X in vak a gezet en bij de andere bij 350 totaal andere klanten een X in vak A gezet...
nu zijn het in totaal 12.000 klanten...

nu moet alle klanten uitgedrukt worden, behalve de 1000 met een X maar als je bestand 1 uitdraait draait ie ook de 350 klanten uit bestand 2 uit(omdat het dezelfde bestanden zijn, maar dan met een andere selectie van Xjes. (en zo ook andersom)

nu is mijn vraag hoe zorg je dat als je de 350 van bestand 2 in bestand 1 plakt dat dan de 350 klanten van de 12.000 niet dubbel staan...

ik heb ook al op got gezocht maar kan niet iets vinden wat er echt op lijkt :'(

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

dus je hebt 2 bestanden (bestanden met een andere naam?) met hetzelfde klantenbestand?

in bestand 1 heb je bij een x-aantal personen een kruisje gezet
in bestand 2 heb je ook bij een x-aantal personen een kruisje gezet.

De personen met een kruisje, zijn in iedergeval niet dezelfde personen?

zover snap ik je vraag ^o)

Joggie ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat is 100% waar, het eerste bestand heet kruisjes1 en het 2de bestand heet kruisjes2

en de mensen met een X zijn 100% zeker niet dezelfde personen

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Maar nu wil je ze samenvoegen, en wil je ervoor zorgen dat hij eigenlijk alleen de kruisjes uit het tweede bestand achter de namen in het eerste bestand zet?

Daarna wil je het samengevoegde bestand gaan afdrukken ZONDER de kruisjes?

Joggie ;)

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kopieer kolom A van de een naar een lege kolom (bijv Z) van de andere. Om dat te kunnen doen moet je ze misschien eerst als 2 tabbladen in 1 sheet zetten. Vervolgens autofilter gebruiken (data -> filter -> autofilter). En printen. Of eerst het gefilterde sheet kopieren naar een nieuw sheet/tabblad en dan printen. Zoiets... denk ik... :)

Dit is geen signature...

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 22:35
Het zal wel vertrouwelijke informatie zijn, maar anders zou je wat verzonnen gegevens kunnen sturen en wil ik best even kijken. Ik denk namelijk dat het niet zo moeilijk is, ik kan alleen je vraagstelling niet echt in beeld brengen.

Verwijderd

Topicstarter
ja joggie, dat is eigenlijk wel de bedoeling, of iemand moet een andere manier weten

braveworld, ik ga dat nu proberen

Verwijderd

Topicstarter
roncom:

bestand 1:
a------b--------------c--------------d------------e
X--ronnie bv---dhr ronnie--4844de postbus 27
----tonnie bv---dhr tonnie-4744be postbus 28
----donnie bv--dhr donnie--4644ce postbus 26

bestand 2:
a------b--------------c--------------d------------e
----ronnie bv---dhr ronnie--4844de postbus 27
X--tonnie bv---dhr tonnie-4744be postbus 28
----donnie bv--dhr donnie--4644ce postbus 26
en die moeten dan samenkomen in 1bestand waar ronnie bv en tonnie bv een X in vak a hebben staan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:30 . Reden: kon mijn mooie spaties niet waarderen ]

• Roncom
Dan moet je gewoon alle regels van bestand 2 kopieren in bestand 1. Vervolgens datafilter aan zetten en selecteren op de X. Vervolgens zie je alle regels die een X hebben. Als je deze opties niet kunt vinden of het niet kunt volgen hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
als je alles kopieert zijn de Xjes van bestand 1 ook verdwenen

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat je ook kan doen is een vertical lookup door het ingebruik nemen van een derde bestand.

Nieuwe Excelbestand 3
Alle klanten oproepen die een kruisje hebben in bestand 1 en 2

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
BraveWorld schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:11:
Kopieer kolom A van de een naar een lege kolom (bijv Z) van de andere. Om dat te kunnen doen moet je ze misschien eerst als 2 tabbladen in 1 sheet zetten. Vervolgens autofilter gebruiken (data -> filter -> autofilter). En printen. Of eerst het gefilterde sheet kopieren naar een nieuw sheet/tabblad en dan printen. Zoiets... denk ik... :)
dit was de oplossing voor mij, zeer hartelijk bedankt mensen _/-\o_

je kopieerd de kolom a van bestand 2 naar een lege kolom in bestand 1, dan doe je autofilter over kolom a, daar zeg je niet lege cellen, dan krijg je alles met een X en daar zeg je tegen, verwijder, dan zet je dat autofilter uit, dan ga je naar de kolom waar je alle Xjes van bestand 2 hebt gezet, daar zeg je het zelfde autofilter, en die verwijder je ook, dan houd je alleen de niet xjes bestanden over... die kan je dan uitprinten :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:51 ]

• Roncom
Mooi dat het gelukt is, ik dacht dat het juist alleen om de X ging 8)7 , maar in principe kan je dan ook alleen selecteren "lege cellen" uit de autofiler.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht toch echt dat dat de oplossing was, maar het kwam niet uit, ik hield 20 contactpersonen over... dus ik zoeken, zoeken en zoeken...
blijkt dat allebei de lijsten een paar address zijn verwijderd omdat ze dubbel stonden, maar die zijn alleen in die lijst verwijderd... dat werkt dus niet meer...

iemand nu nog een idee om 2 niet identieke lijsten samen te voegen :'( |:(

(voortaan dit klusje door 1 iemand laten doen... scheelt veeeeeel problemen)

Verwijderd

Topicstarter
vanwege de prioriteit van deze lijst en een ik zonder overgebleven ideeen, heb ik alle 350 Xjes van bestand 1 handmatig maar over gezet naar bestand2 dit werkt nog steeds het snelste denk ik :P

tweakers, Ik dank U
Pagina: 1