iMac G5 loopt erg vaak spontaan vast

Pagina: 1
Acties:

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Heb hier een iMac G5 17"/1.8Ghz (Panther) staan die vaak vastloopt op momenten dat er niet op gewerkt wordt. Hij slaat soms ook vast als je wel ergens mee bezig bent. Dit gebeurt soms na een kwartier en soms pas na een hele tijd. Het vastlopen gaat gepaard met het aanslaan van de fans en de kat begint dus te blazen. Het beeld bevriest dan en de muiscursor is dan weg. De enige optie die je dan nog hebt is de Mac uit zetten en dan weer aan. Machine is up-to-date en draait zonder extra randapparatuur. De enige extra software die geinstalleerd is Office 2004 NL. Overweeg Tiger te installeren (schone install) maar wil eerst zeker weten of er geen hardware probleem is want daar lijkt het naar mijn idee wel op. Apple hardware test CD vind geen fouten. Iemand enig idee wat er loos is?

Verwijderd

Klinkt als een geheugen probleem. Heb je zelf geheugen bijgeplaatst?

Ik had ook dat hij om de zoveel tijd opeens vast liep, zonder duidelijke oorzaak, maar de ventilator sloeg bij mij niet aan. Een paar weken geleden verving ik het geheugen voor een groter staafje (mac mini heeft maar 1 geheugen slot :( ) en hij is sindsdien niet meer vastgelopen.