Video-In voor iMac NTSC en PAL

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo,

Ik ben opzoek naar een apparaatje (zoiets als eyeTV) voor mijn iMac bolletje. Hij moet eigenlijk alleen maar een s-video of compositie ingang hebben en PAL en NTSC ondersteunen en aangesloten kunnen worden op firewire of usb.
De eyeTV ondersteunt of alleen PAL of NTSC, ik ben dus opzoek naar iets dat alle twee ondersteunt. Weet iemand toevallig iets? Ook Iets wat betaalbaar is. Verder hoef ik geen tv te kijken op dingen op te nemen etc.

mvg Atze

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er is toevallig laatst zoiets uitgekomen in de vorm van een USB stickie speciaal voor Apple :) Kan me alleen niet echt de naam meer herinneren, iets met "i" geloof ik. T was in iedergeval niet de Miglia TVmini, maar daar lijkt het wel op...

T stond geloof ik ook op de frontpage..

[ Voor 11% gewijzigd door Matias op 27-04-2006 16:33 ]

Verwijderd

was het niet Miglia TVMicro: http://www.smalldog.com/product/39705

Hij ziet er wel leuk uit, ik vraag me alleen af hoe dicht je een coax kabel in de buurt moet hebben... en hoe je dit zou kunnen combineren met een video recorder...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 19:25 ]

• atze
ff nog wat extra info, ik wil mijn ps2 aanluisten op mijn mac, heb namelijk de 20" versie :9

Verwijderd

Ik zat laatste paar dagen toevallig naar hetzelfde te kijken, en volgens mij zijn de EyeTV EZ's, voor zover ik kan zien de enige waarmee je een beetje lekker kunt gamen, omdat er geen MPEG encoder voorzit (of uitschakelbaar zoals de EYETV 250) Alleen geen NTSC support...

Ik kan trouwens alleen Elgato/Terratec en Miglia als fabrikant vinden die Mac kaartjes leveren. Beetje dun gezaaid. Iemand nog andere gevonden?

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

atze schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:42:
Ik ben opzoek naar een apparaatje (zoiets als eyeTV) voor mijn iMac bolletje. Hij moet eigenlijk alleen maar een s-video of compositie ingang hebben en PAL en NTSC ondersteunen en aangesloten kunnen worden op firewire of usb.
Okee, iets met een ingang...
De eyeTV ondersteunt of alleen PAL of NTSC, ik ben dus opzoek naar iets dat alle twee ondersteunt. Weet iemand toevallig iets? Ook Iets wat betaalbaar is. Verder hoef ik geen tv te kijken op dingen op te nemen etc.
En nou wil je er geen beeld uit krijgen? :? Welke kant wil je op!

Bedoel je een 'DV Bridge'? Analoog beeld aansluiten op de ene kant, DV aan de andere kant over de firewire eruit... Meestal zijn ze ook nog om te schakelen en kan je analoog beeld krijgen als je er DV in stopt. Er zijn een hoop merken, ze gedragen zich allemaal als standaard DV camera en werken direct zonder extra drivers. Zelf gebruiken we al een jaar of 3 de Canopus ADVC300.

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChris op 28-04-2006 09:09 . Reden: Linkje ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• atze
AntiChris schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:01:
En nou wil je er geen beeld uit krijgen? :? Welke kant wil je op!
Wil natuurlijk wel beeld hebben maar ik heb geen functies nodig zoals een tv-tuner of recording mogelijkheden
Bedoel je een 'DV Bridge'? Analoog beeld aansluiten op de ene kant, DV aan de andere kant over de firewire eruit... Meestal zijn ze ook nog om te schakelen en kan je analoog beeld krijgen als je er DV in stopt. Er zijn een hoop merken, ze gedragen zich allemaal als standaard DV camera en werken direct zonder extra drivers. Zelf gebruiken we al een jaar of 3 de Canopus ADVC300.
Die ADVC300 is wel flink aan de prijs....

• atze
Verder geen ideeen meer?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Miglia Directors Cut.
Heb hem ook te koop staan dus mocht je intresse hebben... Is een pro apparaat!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• atze
Deze heeft zeker hardware encoding, en dan denk ik te veel delay om spellen (ps2 ) te spelen of is dat bij deze erg snel?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
atze schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:30:
Deze heeft zeker hardware encoding, en dan denk ik te veel delay om spellen (ps2 ) te spelen of is dat bij deze erg snel?
Het is een echt pro ding dus het is 100% hardware.
Het enige wat je processor doet is de data die binnenkomt via Firewire verwerken om naar je HD te pompen.
Is trouwens realtime 1:1 he

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1