Toon posts:

Files aan startup toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, hoe kan ik bijv. blabla.exe op laten starten als window server 2003 opstart?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

het is hier geen vraag raak voor een knaak forum allereerst.
er wordt hier verwacht dat je wel zelf al gezocht hebt op google, microsoft en got bv.

Je kan van blabla.exe met de resourcekit tool ombouwen naar service en starten op automatic zetten. Toolnaam ben ik even kwijt maar in die richting moet je zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 27-04-2006 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is neem ik aan een forum, waar er om hulp gevraagd kan worden?
Ik heb uiteraard eerst op google gezocht aangezien op een antwoord hier wachten meer tijd in beslag neemt. Ik ben gewoon benieuwd naar de meningen hierover van de leden van dit forum, vaak resulteerd dit een een nog simpelere en snellere oplossing.

Ik ben geen server 2003 freak, dus mijn kennis is klein. En aangezien alle oplossingen die ik op google heb gevonden geschreven lijken te zijn voor die hard w2k3 gebruikers, is dit erg lastig voor mij om op te volgen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:39:
Dit is neem ik aan een forum, waar er om hulp gevraagd kan worden?
Ik heb uiteraard eerst op google gezocht aangezien op een antwoord hier wachten meer tijd in beslag neemt. Ik ben gewoon benieuwd naar de meningen hierover van de leden van dit forum, vaak resulteerd dit een een nog simpelere en snellere oplossing.

Ik ben geen server 2003 freak, dus mijn kennis is klein. En aangezien alle oplossingen die ik op google heb gevonden geschreven lijken te zijn voor die hard w2k3 gebruikers, is dit erg lastig voor mij om op te volgen.
Toch toon je érg weinig eigen inzet (een topicstart van 2 regels) en heeft mutsje een punt. Dat je gegoogled hebt kunnen wij niet ruiken. Tevens geef je niet aan wat je gevonden hebt en wat er niet mee lukte of werkte. Zo kunnen wij nog wel 20 oplossingen geven die je misschien al geprobeerd hebt. Dat schiet ook niet op.

Hoe wil je het laten opstarten? Meteen als de server start? Dan moet je er een service van maken met srvany (effe opzoeken op google) of Firedaemon (wederom makkelijk te googlen) of soortgelijke tool effe downen en installeren. Daarmee kun je gewoon met wat klikjes een app als service laten starten.

Wil je het laten starten nadat een gebruiker is ingelogged op de server, dan kun je het plaatsen in het login script, in de Startup folder (Start -> Programs -> Startup) of in het register zetten onder HKEY_Local_Machine (of de Current User) /Software/Microsoft/Windows/Run.

Of heb je het over een app die je de clients wil laten starten na login? Al deze vragen worden niet echt duidelijk uit je topicstart.

Voila.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 27-04-2006 14:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft inderdaad niet zo veel zin - je topic voldoet op geen enkele manier aan wat wij aan een topic eisen en dan heeft zo'n topic geen overlevingskans. Ik pak even de belangrijkste zaken eruit die wij verwachten van een topic, en waar jouw topic dan niet aan voldoet:
  • Een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft, maar waar ook de Windows versie in je topic titel staat.
  • Een duidelijk en helder omschreven topicstart die uitlegt wat je wilt bereiken, waarom en hoe. Geef hierbij zoveel mogelijk relevante informatie.
  • Het tonen van eigen inzet - geef aan waarop je al gezocht hebt, en wat je al gedaan hebt. Wat kwam je tegen en wat lukte er niet als je die zaken uitprobeerde?
Dit topic ga ik sluiten - mocht je er met de tips van hierboven niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic wat wel aan bovenstaande eisen voldoet :)

Dit topic is gesloten.