Toon posts:

Specifieke pc werkt niet met specifieke internet aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt. Mijn ouders hadden twee dagen moeite met het verzenden van mail en kunnen nu helemaal niet meer internetten. Toen dacht ik, eerst maar eens de verbinding checken. Dus hing ik mijn laptop aan het asus modem van Tweakdsl. Resultaat: internet werkt op mijn laptop. Dus ligt het aan de pc dacht ik. Virusscanner en firewall eraf gegooid, resultaat: geen internet. Vervolgens heb ik gebruik gemaakt van HP systemdiscovery (dus niet windows- , maar sytem recovery). Alles weer terug naar de fabrieksinstellingen, resultaat: geen internet. Ah dacht ik, wat een pech, de pc is net twee maanden oud maar dan is toch de netwerkkaart kapot. De pc voor de zekerheid naar mij thuis meegnomen en aangesloten op mijn @home internetverbinding, resultaat: WEL internet. Nu ben ik het kwijt, volgens Tweakdsl kunnen ze geen specifieke pc's weigeren en is de lijn verder goed.
Bottomline, de internetaansluiting werkt, het is mogelijk om op basis van een schone installatie met de pc van mijn ouders te internetten bij mij thuis, alleen werkt hun internetaansluiting niet meer met hun computer. Iemand een idee?

p.s. vanwege garantieoverwegingen heb ik de netwerkkaart nog niet zelf vervangen, maar waarom zou ik dat ook doen als ik via @home wel met de pc kan internetten?

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:35
Hoi,

Krijgt de pc van je ouders een Ip van het adsl modem ?
Kan je in de webpagina van het modem komen....

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet op de webpagina van het modem. Wel krijgt de pc volgens mij een ip, aangezien dat met 82.xxx begint.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:33:
Ik kom niet op de webpagina van het modem. Wel krijgt de pc volgens mij een ip, aangezien dat met 82.xxx begint.
Vergelijk het IP eens met het IP dat je laptop krijgt als je hem eraan hangt?

Posts eens een ipconfig /all :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:35 ]

Verwijderd

heb je de PC op een vast IP adres ingestelt?
stel hem anders even in op automatisch...
Alle poorten van je modem/router geprobeert?

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 07:45
dit verhaal ken ik van een van onze ADSl klant (wellicht ben je dezelfde :-) )

was als volgt:
computer 1 werkt totaal niet op ADSL modem,
Alles uitgezet...schone lei. kabels, netwerkkaart, alles vervangen. (behalve moederbord)
en zelfs windows clean erop gezet.
Computer van de buren werkt prima op het ADSL modem van klant.
computer 1 werkt prima bij de (adsl) buren.
testlaptop werkt ook prima op modem klant.
modem vervangen....probleem opgelost....
we hebben nog steeds geen flauw idee wat het nu was
modem is ter atoptie opgestuurd

Verwijderd

Topicstarter
Om het toch ff netjes af te ronden, het lag inderdaad aan het modem. Eerder had ik het modem zo een 5 minuten van de stroom afgehaald, maar naderhand nog eens een paar uur. Na de herbezining van enkele uurtjes werkt het nu weer flawless, bedankt!
Pagina: 1