safevga disabled

Pagina: 1
Acties:

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
nou heb ik het écht voor elkaar:

de pc van ons mams deed vreemd, ik dus maar eens kijken. bleek dat de pc geen videokaart herkende en geen drivers installed had en draaide op SafeVGA ofzo. ik dus drivers installed, bleek niet te kunnen want die waren al installed. ik dus drivers geforceerd erop gezet, bleek dus een irq conflict te geven, kanaal 10 was al in use.

ik dacht dus dat safevga in de weg zaten en besloot deze uit te schakelen. Hierna is het niet meer gelukt om in windows te komen, een mooi zwart scherm is alles wat ik zie.
Heb intussen 2 agp kaarten geprobeerd en 1 ouwe pci kaart, maar een zwart scherm na wat windows logo's is alles lol
veilige modussen, vga bla die reut doet het ook niet,
iemand een suggestie?

mobo: ak74 rev 2a (dfi denk ik)
agp: hercules prohpet 4500 tv out 64 mb kyro2 chip
gforce3 ti200 deluxe v8200 chip
pci: ouwe diamond viper 4 mb

iemand een suggestie ?

http://specs.tweak.to/12504

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
Welke Windows gaat het hier om? Bij XP kun je een repairinstallatie proberen of eventueel alle systeembestanden overschrijven (dus installeren zonder formatteren, dan hernoemt ie de oude mappen van Windows en de overige bestanden (documenten etc.) blijven gewoon bestaan). Die laatste is misschien zelfs wel veiliger, aangezien de repair nog wel eens de neiging heeft om vast te lopen.

• autodidact
hmm ja soz win32 prof.
repair is niet een optie zonder data loss, zou jammer zijn.
in bios fail safe geload en daarna opstarten in veilige modus... zwart scherm dus. alleen omdat ik de optie in 'disable SafeVGA' in windows zelf heb aangevinkt. geen idee hoe ik die terug vink?

eigenschappen voor beeldscherm, geavanceerd, adapter, eigenschappen, dit apparaat uitschakelen en windows zal nooit meer booten lol lol ...

edit: ben een 2de windows erlangs aan het installeren, en ga zo wel redden wat er te redden valt. haha wat een grap dit... leuke optie. normaal vraagt windows altijd: "are you sure? are you really really sure? lol ennou niks! haha :)

[ Voor 24% gewijzigd door autodidact op 27-04-2006 14:35 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
waar staat die optie dan met disable safevga?

Systeem Specs

• autodidact
Occy74 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:48:
waar staat die optie dan met disable safevga?
jij ziet waarschijnlijk je gewone videokaart die je in en uit kunt schakelen. deze was bij ons mam kapot en vandaar dat daar SafeVGA stond. soort veilige modus videokaart zegmaar.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
autodidact schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:54:
[...]

jij ziet waarschijnlijk je gewone videokaart die je in en uit kunt schakelen. deze was bij ons mam kapot en vandaar dat daar SafeVGA stond. soort veilige modus videokaart zegmaar.
Ah, zo.. Nee want ik dacht ik reproduceer jouw probleem even en check dan met een registry monitor of er 1 of andere service wordt uitgeschakeld wordt oid.

Dat zou dan weer simpel aan te ztten zijn via de recovery console maar dat wordt hem nu dus niet..

Systeem Specs

Pagina: 1