[SQL Server 2005] properties van een Index

Pagina: 1
Acties:

• klapvee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Hey Tweakers!

ik heb laatst op een server SQL Server 2005 geinstalleerd, draait als een zonnetje niks mee aan de hand. Ik benader deze via PHP via de functies mssql_[functie]. Ook helemaal geen probleem.

Het is als volgt SQL Server staat op een aparte server in ons netwerk. De php script pagina's roep ik dus aan vanaf een andere pc in het netwerk. Nu heb ik in 1 pagina best wel een heftige query geschreven maar die wordt ook razendsnel verwekt .. MITS .. ik de eigenschappen van de index openzet. Hiermee bedoel ik: op de SQL Server zelf heb ik een programma dat heet "SQL Server Management Studio Express CTP". Dit is een beheer programma voor de complete SQL Server.
Nu kan je in de programma dus ook een index maken voor je database. Dan ziet het er als volgt uit in het programma

Afbeeldingslocatie: http://www.sourceshock.com/db.jpg

Als ik nu via een andere pc de pagina zou opvragen met die mooie query heeft hij een verwerkingstijd van 2 seconde.

Vraag ik nu de eigenschappen op van die index zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.sourceshock.com/dbindex.jpg

dan heeft hij een verwerkingstijd van 0.14 ??

kan iemand mij dit uitleggen waarom dit zo is ?
Als ik de pagina vanaf de sql server zelf laad is hij altijd rond de 0.14 , dit gebeurd alleen als ik de pagina dus vanaf een andere pc benader.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
Run eens Sql Profiler, run de query eens in Query Analyzer en bekijk eens het execution plan.

Kan het niet zijn dat de vertraging vooral te maken heeft met de transfer van het resultaat over het netwerk ?

Dat je query de 2de keer dat je hem uitvoert, sneller is dan de eerste keer is ook logisch. Sql server zal nl. het execution plan cachen, en de opgehaalde data kan ook nog in het geheugen staan.

https://fgheysels.github.io/

• klapvee
dat de query de 2de keer sneller is begrijp ik en het zou kunnen dat hij iets vertraging oploopt omdat ie inderdaad via het netwerk wordt opgevraagd. maar het vreemde is en blijft dat zodra ik de properties open vraag dat het dan wel snel is .. ?

• klapvee
Als ik trouwens naar execution plan kijk en de query execute komt hij ook neer op snelheden van onder de seconde.

• klapvee
Even een kleine update: het maakt niet uit waarvan ik de properties opvraag. Als ik zowiezo ergens properties van opvraag en open laat, krijg ik snelheden van onder de seconde.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Klapvee in plaatst van elke keer een reply te posten kun je ook je last reply editten. Modjes kunnen je replies als onterecht kicken van je topic opvatten namelijk wat denk ik niet jou bedoeling is.

:)

• klapvee
ow ok , nee sorry is idd niet mijn bedoeling :) zal het onthouden

• klapvee
ik denk dat ik de oplossing heb gevonden: in de eigenschappen van je database kan je de optie AutoClose op True/False zetten. Deze staat standaard op True. Als hij False is heb ik weer hele snelle response tijden :)
Pagina: 1