tv kaart voor opnemen van windows applicaties?

Pagina: 1
Acties:

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik zou graag windows programma's willen opnemen in een wmv mpg of iets dergelijks,
Hiervoor gebruikte ik altijd FRAPS ( software programmatje ) maar wanneer ik dit gebruik dan word je pc nogal traag.

Dus mijn vraag is: met welke tv-kaart is dit het beste mogelijk? ik dacht zelf aan een pinnacle kaart, maar dan heb je weer een verschil tussen hardware matige en software matige gedoe...
Klopt het dat als je hardwarematige Encoder je pc minder traag word? omdat dan je tv kaart de meeste berekeningen uitvoerd?

Als ik een beetje rond surf krijg ik telkens tegenovergestelde antwoorden..., iemand ervaring?

bvd

stephan

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Je bedoelt dus gewoon het capturen van het beeld van een programma?

Hier heb je toch geen TV-kaart voor nodig?

Ik snap je het niet helemaal denk ik...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou als ik jou was even kijken naar Snagit van Techsmith. Gebruik ik zelf ook al jaren, werkt echt goed en kan ook naar DivX en Xvid cappen, met geluid en alles :)
En anders gewoon googlen op "screen capture" oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stephan1337
ja ik wil gewoon het beeld van een programma capturen... maar als ik zo'n software programmas neem dan begint je pc te laggen en haken en die rommel

[ Voor 25% gewijzigd door Stephan1337 op 27-04-2006 12:26 ]

• My-life
Hoe denk je het voor elkaar te krijgen met een TV-kaart dan?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
My-life schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:29:
Vrij simpel je gebruikt gewoon de s-video (uit) op je videokaart en lust die door naar de s-video (in) van je tv-kaart. Of met behulp van tv-out / tv-in.

Ik gebruik zelf altijd Snag-IT om op te nemen, maar deze oplossing is idd. een stuk sneller. Nadelen van door lussen naar tv kaart zijn: geluid word waarschijnlijk niet mee verzonden, de muiscursor word automatisch mee genomen en je de grote van het opgenome beeld niet kan bepalen.

[ Voor 38% gewijzigd door djexplo op 27-04-2006 12:37 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• My-life
En je krijgt niet het programma venster maar het complete beeld natuurlijk. Dat is denk ik niet wat de TS wil. Het geluid is natuurlijk op dezelfde manier duur te lussen evt.

Met een TV-kaart zul je dus ook altijd een programma moeten laten draaien wat opneemt en naar je HD wegschrijft. Ik vraag me af hoeveel snelheid je hiermee zult winnen.

[ Voor 34% gewijzigd door My-life op 27-04-2006 12:40 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

My-life schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:29:
Kan wel. Je kunt je beeld clonen en over de tv-out sturen. Die stop je dan weer in de composite/s-video ingang op je capture kaart. Of dit echt handig is weet ik niet. Kan zijn dat je dan problemen krijgt met resolutiebeperkingen enzo. Sowieso komt het je kwaliteit niet ten goede omdat het eerst wordt omgezet naar analoge vide en daarna weer terug naar digitaal.

Maareh, Stephan1337, heb je SnagIt of Camtasia al eens geprobeerd, want volgens mij is dat wel een wat geavanceerder programma dan Fraps? Dus wellicht dat die wat minder problemen geeft. Maar in principe is dat soort software natuurlijk inderdaad wel behoorlijk zwaar. Dus als je echt persé dingen wilt/moet opnemen zou je natuurlijk ook een wat betere pc kunnen aanschaffen. Als je bijvoorbeeld een dualcore CPU hebt dan kan het opname programma de ene core gebruiken en de software die je op wilt nemen de andere core.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
My-life schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:38:
En .... Dat is denk ik niet wat de TS wil. ...
Dit is de enige manier om gebruik te maken van de hardware-matige mpeg2 van de tv-kaart. Deze word namelijk alleen gebruikt als je van de tv-kaart driver (en vaak alleen bij bijgeleverd opname programma) gebruik maakt. Van hardware-matige mpeg2 op je videokaart kan je vaak wel overal gebruikmaken als je de goede codecs installeert.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• My-life
Dat denk ik ook en daarom ga ik ook met Orion84 mee.

Zoek een beter programma en als dit niet lkkr draait op je PC een goede hardware-upgrade.

Of het zo makkelijk werkt dat je kunt werken met de ene core en de opname software op de andere core kunt laten draaien... Ben benieuwt.

• Stephan1337
heb net Snag-IT geprobeerd maar dit is enorm brak..., als ik hiermee games op wil nemen kom ik @ 30 fps uit ofzo... Ik ken wel meerdere mensne die hiervoor een tv kaart gebruiken en dan een enorm goeie fps ( geen computerlag ) of iets dereglijks krijgen

• Stephan1337
djexplo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:42:
[...]
Dit is de enige manier om gebruik te maken van de hardware-matige mpeg2 van de tv-kaart. Deze word namelijk alleen gebruikt als je van de tv-kaart driver (en vaak alleen bij bijgeleverd opname programma) gebruik maakt. Van hardware-matige mpeg2 op je videokaart kan je vaak wel overal gebruikmaken als je de goede codecs installeert.
zoiets is denk ik wat ik zoek :P want als ik sfotwarematige mpeg2 encoder gebruik dan krijg je 1 Gb/minut ( misschien wel meer )

en een beter systeem is ook niet echt nodig.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan1337 op 27-04-2006 13:04 ]

• My-life
Oké...

Games, dat is al een heel ander verhaal als Windows Applicaties.

Mss makkelijk om dat even in je TS te vermelden een een tittlefix aan te vragen, want volgens mij verandert dat de boel nogal.

offtopic:
Gebruik deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om je post te editten i.p.v. er 2 onder elkaar te plaatsen ;) .

[ Voor 35% gewijzigd door My-life op 27-04-2006 13:08 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Games zijn inderdaad wel een tikkeltje zwaarder dan normale windows applicaties ja :+

30fps is trouwens een prima framerate voor filmpjes hoor, of bedoel je dat je game door het opnemen zakt naar 30fps?

Maar je geeft zelf aan dat je mensen kent die het met een tv-kaart doen, waarom vraag je hen dan niet om uitleg in plaats van hier een topic te openen?

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2006 13:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb even 3x moeten lezen voor ik snapte wat je hier probeert te zeggen TS - voortaan zelf ff wat duideljike uitleggen :o

Los daarvan is Overige Hardware geen dumpbak, Audio/Videovragen horen natuurlijk in AV, ik move (deze keer...) de topic even :z

Verder on-topic:
Als je zo output van games wilt cappen zou ik aanraden om op een tweede PC te capturen. Dan heb je 0,0 framerate loss op de PC waar de beelden vandaan komen en kun je toch goed cappen. Nadeel is wel dat je door de D>A>D conversiestappen kwaliteit verliest, maar dat is waarschijnlijk nog wel te overzien bij games.

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Roep btw eens welke systeemspecs je hebt. Ik cap zoals eerder aangegeven altijd met SnagIt, en op een P4 3Ghz met 1 GB ram levert dat absoluut geen problemen op. Wel kan ik me voorstellen dat als je naar wmv of mpg capture't, dat meer vreet dan direct naar DivX / Xvid. Dus een overstap zou je sowieso eens kunnen proberen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Jou oplossing met een tv-kaart is niet de oplossing voor je probleem.
Je moet eerst kijken waarom je je probleem hebt. Om het kort uit te leggen:
Jou game draait op je hardware en wordt belast, geheugen, processor, HDD, noem maar op, etc.
Je wilt het beeld opnemen, waarschijnlijk op je HDD.
Dit doet ie waarschijnlijk naar DivX, dus je belast de PC naast de game met het softwareprogramma dat je scherm in de gaten houdt EN het comprimeren naar DivX (wat veel CPU-load mee brengt) En de HDD moet het beeld opslaan.
Als je het dus goed wilt doen neem je een dualcore cpu (1 voor de game, 1 voor de capture), snel geheugen (in dual channel) en 2 HDD's (1 voor game, 1 voor de capture). Daarmee los je je prbleem wel op.

Dat is de meeste handige situatie, maar een extra tv-kaart brengt niks extra's.
Pagina: 1