[PC] DTM 3 hapert met starten

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
Sinds een tijdje heb ik DTM 3 liggen, had nog geen tijd gehad dus gister eens geprobeerd.
Spel geinstalleerd, pc toen opnieuw geboot en game gestart.
er komt dan een intro filmpje van een logo volgens mij, dat duurt al uren bij mij.
Het geluid hapert, en het filmpje schiet al helemaal niet op, heb hem een half uur laten draaien en toen was hij nog niet klaar :?

Specs:
Amd 64 3200+
1,5Gb geheugen
GeForce 6600GT

spel al geprobeerd op diverse resoluties, laagste detail, etc.
geen resultaat, het filmpje blijft maar haperen, ook alles qua programmatuur al gekilled.
maakt niets uit

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoe is je overige gameplay? Post een een list met draaiende processen oid

Hier loopt ie op een mindere computer met alles vol aan goed (ik heb alleen nu een kapot racestuur |:( )

Mooooooeeeee......

• Fire_Bird
Black Piet schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:10:
Hoe is je overige gameplay? Post een een list met draaiende processen oid

Hier loopt ie op een mindere computer met alles vol aan goed (ik heb alleen nu een kapot racestuur |:( )
Ik kom niet eens verder dan de intro man, na een half uur was die game nog niet opgestart :?
Heb verder nog niets op mn pc staan zowat, clean install gedaan pas geleden. Dus draaien geen andere processen, heb ook al spyware gescanned ed. ook niets gevonden.

• Black Piet
  • Niet online
Ik was ook verbaasd bij de installatie dat ie zoveel meuk ging installeren. Mijn firewall (ZoneAlarm) blokte allerlei programma's tijdens installatie. Heb je al een herinstallatie van de game overwogen?

Mooooooeeeee......

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

Al andere drivers geprobeert voor zowel videokaart als moederbord?

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• Fire_Bird
Black Piet schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:28:
Ik was ook verbaasd bij de installatie dat ie zoveel meuk ging installeren. Mijn firewall (ZoneAlarm) blokte allerlei programma's tijdens installatie. Heb je al een herinstallatie van de game overwogen?
Heb hem inmiddels al 3 keer opnieuw geinstalleerd.
guidooo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:29:
Al andere drivers geprobeert voor zowel videokaart als moederbord?
Nog niet, heb de laatste versies erop staan van mobo en video.

[ Voor 26% gewijzigd door Fire_Bird op 27-04-2006 15:41 ]

• Black Piet
  • Niet online
Heb je toevallig een programma geinstalleerd a la Deamon Tools of CloneCD/DVD NA installatie van het spel? Dan kan het spel ook niet gedraaid worden (tenminste, bij mij begon die toe te irriteren). Komt door die irritante beveiliging van de game

Mooooooeeeee......

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Black Piet schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:47:
Heb je toevallig een programma geinstalleerd a la Deamon Tools of CloneCD/DVD NA installatie van het spel? Dan kan het spel ook niet gedraaid worden (tenminste, bij mij begon die toe te irriteren). Komt door die irritante beveiliging van de game
Ik draai windows 2000 en heb helemaal geen problemen gehad met installatie of starten/draaien van het spel.
Ik heb wel Deamon Tools aan.

Heb je de nieuwste directx geinstalleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door RAZORDUDE op 28-04-2006 15:40 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• Fire_Bird
Black Piet schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:47:
Nee ook niet gedaan.
Heb net de nieuwste drivers van mn videokaart erop gezet, maar helpt dus nog niets, hij blijft steeds eeuwen doen over het logo van Pentium Xtreme Edition.
Heb direct X 9.0 C op mn pc staan.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:42

JdM

Humbled

Wat voor stuur heb je? OF heb je geen stuur?
Denk dat je anders een microsoft ffb stuur hebt?

• Fire_Bird
JdM schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:21:
Wat voor stuur heb je? OF heb je geen stuur?
Denk dat je anders een microsoft ffb stuur hebt?
Euhm sorry, maar dit gaat helemaal niet om een stuur ofzo hoor :?
Heb geen eens een stuur, behalve die in mijn auto dan :+

[ Voor 11% gewijzigd door Fire_Bird op 30-04-2006 17:28 ]

• JdM

JdM

Humbled

Fire_Bird schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:28:
[...]

Euhm sorry, maar dit gaat helemaal niet om een stuur ofzo hoor :?
Heb geen eens een stuur, behalve die in mijn auto dan :+
Euhm sorry, je wilt toch geholpen worden?
Er is een bekend probleem voor het spel icm een ffb stuur van microsoft, dat probleem lijkt erg op dat probleem van jou.
Maar ik wens je succes verder dan, stuur lekker in je auto als je er daar wel 1 in hebt zitten :/
En open in het vervolg dan geen topic als je geen hulp wilt.

• Fire_Bird
JdM schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:50:
[...]

Euhm sorry, je wilt toch geholpen worden?
Er is een bekend probleem voor het spel icm een ffb stuur van microsoft, dat probleem lijkt erg op dat probleem van jou.
Maar ik wens je succes verder dan, stuur lekker in je auto als je er daar wel 1 in hebt zitten :/
En open in het vervolg dan geen topic als je geen hulp wilt.
Als je het gewoon ff doorleest, ik kwam nog niet eens het spel in, laat staan dat het dan aan een stuur ligt welke ik niet een bezit :Y) Beetje onzin reply.

edit:

er mag trouwens wel een slotje op nu, spel start nu tenminste fatsoenlijk op.

[ Voor 8% gewijzigd door Fire_Bird op 30-04-2006 21:12 ]

• JdM

JdM

Humbled

Fire_Bird schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:09:
[...]

Als je het gewoon ff doorleest, ik kwam nog niet eens het spel in, laat staan dat het dan aan een stuur ligt welke ik niet een bezit :Y) Beetje onzin reply.

edit:

er mag trouwens wel een slotje op nu, spel start nu tenminste fatsoenlijk op.
offtopic:
Ow okee, dan is het inderdaad niet hetzelfde probleem |:( wat kan ik toch slecht lezen..... wat kan jij slecht tegen iemand die je probeerd te helpen (hoop voor je dat je niet altijd zo bekrompen doet als iemand wil helpen, dan wordt je niet vaak geholpen denk ik in de toekomst).
Er is geen reden om snel op je teentjes getrapt te zijn omdat een spel het niet meteen doet bij je, beetje gefrustreerd misschien? Ik zie dat je wel meer reply's tikt in de trand van " doe niet zo dom joh, weet je nou niks? " :|

In verband met eventuele anderen en hetzelfde probleem: kun je vertellen wat je hebt gedaan dan?
Omdat hij nu wel ineens opstart?

• Fire_Bird
JdM schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:39:
[...]

offtopic:
Ow okee, dan is het inderdaad niet hetzelfde probleem |:( wat kan ik toch slecht lezen..... wat kan jij slecht tegen iemand die je probeerd te helpen (hoop voor je dat je niet altijd zo bekrompen doet als iemand wil helpen, dan wordt je niet vaak geholpen denk ik in de toekomst).
Er is geen reden om snel op je teentjes getrapt te zijn omdat een spel het niet meteen doet bij je, beetje gefrustreerd misschien? Ik zie dat je wel meer reply's tikt in de trand van " doe niet zo dom joh, weet je nou niks? " :|

In verband met eventuele anderen en hetzelfde probleem: kun je vertellen wat je hebt gedaan dan?
Omdat hij nu wel ineens opstart?
Ik ben totaal niet gefrustreerd hoor, het spel startte gewoon niet goed op, vond het gewoon enigszins raar dat je er klakkeloos vanuit ging dat ik gebruik maak van een stuur, kwestie van vragen lijkt mij, wat ik heb gelezen qua haperen met sturen was alleen maar in-game.
zo ver kwam ik nog niet eens.

Affijn, laten we niet verder discussieren erover ?
Excuus bij deze als ik te bot ben geweest naar je, denk dat we van beide kanten even beter hadden moeten denken voor het posten.

Wat het probleem nu was;
Ik heb een aantal processen lopen killen, stuk voor stuk en dan opstarten, had bijna alles gedaan tot ik nog een proces van PowerDVD tegen kwam, heel vreemd maar heb deze uitgeschakeld en toen draaide het spel.
Heb het aangepast met MsConfig dat het niet wordt geladen bij booten en nu loopt het perfect !

Bedankt voor de hulp!

• Nibbz
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

nou dat had ik ook met NFS:U. Menutjes super traag, en de game haperde als een gek.

Toen ik het detail level wat teruggeschroeft had, ging het prima (High -> Medium) :).

13:37

• Black Piet
  • Niet online
Laat me eens gokken pwdvdserv.exe :9

Mooooooeeeee......

• Black Piet
  • Niet online
PS: mijn stuur is kapot, niet die van de TS

Mooooooeeeee......

• Fire_Bird
Black Piet schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:38:
Laat me eens gokken pwdvdserv.exe :9
Yup, zo'n bekend proces?

• Black Piet
  • Niet online
Ja...het is een programmatje waarmee PowerDVD controleert of sleutels zijn geactiveerd en zo ja, welke. Daarnaast verzorgt het de communicatie naar de server van PowerDVD om iets te activeren...

Nadeel van het geheel (bij mij dan) is als ik PowerDVD heb gebruikt, het programma geactiveerd blijft... Ik ben er nog niet achter hoe ik het uit krijg... Maar ach, ik weet het, en het is via taskmanager snel uit te schakelen zonder problemen :+

Mooooooeeeee......

Pagina: 1