[2003] Configuraties overswappen naar een andere server

Pagina: 1
Acties:

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Momenteel is er een server in produktie welke onder andere Active Directory, Roaming Profiles, Homefolders draait. Nu is er een nieuwe server besteld om deze tijdelijke server te vervangen (deze server gaat uit produktie).

We dachten er zelf aan om een ghost/iso te maken, of te werken met de windows back-up utility. Maar het probleem is dat, de nieuwe server in rad-1 gaat draaien en de huidige IDE schijven gebruikt. Dus een ghost of iso lijkt ons buitengesloten..

Met het Windows back-up utility lijkt ons het beste, we zullen dan kiezen voor een system-state back-up en vinken dan de folder voor Homedirs en Roaming profiles mee.

Hoe denken jullie over deze manier van swappen, ben ik zo complee of vergeet ik belangrijke stappen. Is er een ander manier om dit beter, veiliger, sneller te doen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Nieuwe server als 2e domain controller opzetten dan alles laten synchroniseren.
Hierna de FSMO roles overzetten naar de nieuwe server en niet vergeten deze Global Catalog te maken (GC). Dan DNS overzetten van oude naar nieuwe etc.

Als je homeprofiles en roaming profiles met policies aangegeven hebt ben je heel snel klaar je kan namelijk de home en profile directories met robocopy mirroren naar de nieuwe target share. Indien je dit opgegeven hebt in het profiel zul je deze moeten aanpassen wat ook mogelijk is met bv dameware, hyena etc tools. In 2003 kan je deze objecten trouwens ook aanpassen (select all > properties > profile.

Systemstate backuppen en op nieuwe hardware gaan zetten lijkt me geen goed plan, je kunt beter schoon beginnen op een nieuwe server.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals mutsje zegt is inderdaad de beste manier, let vooral op dat je de tweede domaincontroller genoeg tijd geeft om volledig te synchroniseren :)

Jouw methode kan ook maar is niet echt volledig supported: http://support.microsoft.com/?kbid=249694 :)