ik heb een form pagina en als ik het allemaal goed heb begrepen moet elke pagina met session_start() beginnen.
Dan komt mijn script:
Hier sla ik de geposte id van een form van een andere pagina op in de session.
Dan laat ik de query uitvoeren en dit doet hij goed.
Nou komt er een form en als je 2 velden niet invuld zijn krijg je een fout en wordt je terug gestuurt naar deze pagina. Nu zou hij toch die session nog in zijn geheugen moeten hebben zitten zodat hij weer de goede gegevens in het form zet? maar bij mijn gebeurd er dat hij in het form allemaal lege velden laat zien.
Hier onder mijn form script maar ik den kdat daar het probleem niet zit.
Dan komt mijn script:
PHP:
1
2
3
4
5
| $_SESSION['id2'] = $_POST['id2']; $query2 = "SELECT * FROM kabels WHERE id='".$_SESSION['id2']."' "; $result2 = mysql_query($query2)or die("Fout in query2: $query2".mysql_error()); $data2 = mysql_fetch_array($result2); |
Hier sla ik de geposte id van een form van een andere pagina op in de session.
Dan laat ik de query uitvoeren en dit doet hij goed.
Nou komt er een form en als je 2 velden niet invuld zijn krijg je een fout en wordt je terug gestuurt naar deze pagina. Nu zou hij toch die session nog in zijn geheugen moeten hebben zitten zodat hij weer de goede gegevens in het form zet? maar bij mijn gebeurd er dat hij in het form allemaal lege velden laat zien.
Hier onder mijn form script maar ik den kdat daar het probleem niet zit.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| echo "<table width=467 border=0>"; echo " <tr>"; echo " <td width=88 align=right valign=middle><span class=style2>Omschrijving</span>:</td>"; echo " <td colspan=3>"; echo "<INPUT NAME=omschrijving id=omschrijving size=60 maxlength=60 value='".$data2['omschrijving']."'></td>"; echo " </tr>"; echo " <tr>"; echo " <td align=right valign=middle><span class=style2><span class=style2>Merk</span>:</td>"; echo " <td width=231><input name=merknaam id=merknaam value='".$data2['merk']."' readonly=1 > </td>"; echo " <td width=97><div align=right><span class=style2>Kabel nr.</span>:</div></td>"; ?> <td width=33><INPUT NAME="kabel_nr" id="kabel_nr" size="5" maxlength="4" " value="<?php echo $data2['kabel_nr'] ?>" > </td> <? echo " </tr>"; echo " <tr>"; echo " <td align=right valign=middle><span class=style2>Opmerking:</span></td>"; echo " <td colspan=2><INPUT NAME=opmerking is=opmerking size=30 maxlength=30 value='".$data2['opmerking']."'></td>"; ?> <input name="sort" id="sort" type="hidden" value="" > <input name="editid" id="editid" type="hidden" value="<?php echo $_SESSION['id2'] ?>"> <td><input name=submit type=submit onClick="doe();" class=style2 VALUE=EDIT></td> <? echo " </form>"; echo " </tr>"; echo "</table>"; echo "<table width=467 border=0>"; echo " <tr>"; echo " <td width=81><div align=left class=style1></div></td>"; echo " <td width=376><span class=style1>* Opmerking hoeft niet perse ingevuld worden </span></td>"; echo " </tr>"; echo "</table>"; } else { $omschrijving = empty($_POST['omschrijving']) ? die ("<CENTER>U hebt geen omschrijving ingevuld!<BR><META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=2; URL=javascript:history.back()></CENTER>") : mysql_escape_string($_POST['omschrijving']); $bericht = empty($_POST['kabel_nr']) ? die ("<CENTER>U hebt geen kabel nr ingevuld!<BR><META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=2; URL=edit.php?editid=$editid></CENTER>") : mysql_escape_string($_POST['kabel_nr']); $query3 = "UPDATE kabels SET omschrijving='".$_POST['omschrijving']."', merk='".$_POST['merknaam']."', kabel_nr='".$_POST['kabel_nr']."', opmerking='".$_POST['opmerking']."', sort='".$_POST['sort']."' WHERE ID='".$_POST['editid']."'"; $result3 = mysql_query($query3) or die ("Fout in query: $query3. ".mysql_error()); echo "<CENTER><B>Kabel succesvol aangepast!</B></CENTER>"; header('Location: http://localhost/nl/bewerken.php'); } ?> |
[ Voor 48% gewijzigd door eatualive op 27-04-2006 10:57 ]