Zojuist heb ik een simpele manier van XHR (XMLHTTPRequest)-debugging geïmplementeerd. Maar ideaal is het niet, want het stuurt bij elke XHR een mail. Het werkt op basis van output buffering:
Nu krijg ik wel mooi alle output in mijn mail en zie ik dus snel waar de problemen zitten. Ik weet zo geen andere/betere manier om XHR-callbacks te debuggen. Een ander idee is misschien om deze output in een iFrame te zetten. Ik heb al wat rondgegoogled, maar niet echt iets gevonden. Hebben meer mensen hier ervaring mee en/of is hier een eenvoudige "best practice" voor? Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function callback($buffer) { $body = "Query string: ".$_SERVER['QUERY_STRING']."\n\n"; $body .= $buffer; mail('me@example.com', 'XHR Debug', $body); return $buffer; } if(DEBUGAJAX) ob_start('callback'); [...] // hier alle logica, includes, etc. if(DEBUGAJAX) ob_end_flush(); |
Nu krijg ik wel mooi alle output in mijn mail en zie ik dus snel waar de problemen zitten. Ik weet zo geen andere/betere manier om XHR-callbacks te debuggen. Een ander idee is misschien om deze output in een iFrame te zetten. Ik heb al wat rondgegoogled, maar niet echt iets gevonden. Hebben meer mensen hier ervaring mee en/of is hier een eenvoudige "best practice" voor? Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen
[ Voor 6% gewijzigd door X-Lars op 27-04-2006 10:55 ]