Toon posts:

[iPod Nano] Gebruik menu, verbruikt veel stroom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu al een tijdje een iPod Nano 2 GB, maar nu viel het me dus op dat als ik gebruik ga maken van het menu van mijn iPod Nano, dat de batterij gewoon ontzettend snel leeg gaat. En dan bedoel ik niet eens heel intensief gebruik van het menu hoor, maar gewoon even browsen door m'n muziek heen.

Als ik de iPod aanzet, en er non-stop niets mee doe, dan gaat de batterij zo'n 12 á 13 uur mee, maar als ik dus ga 'browsen' (dus laten we zeggen 30 nummers skippen) dan is de batterij al na zo'n 7 á 8 uur leeg.

Is dit normaal, of is er toch iets mis met mijn nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb dit ook. Je kan je Backlight uitzetten. Of instellen dat deze na 2sec uit gaat. Dit werkt bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik heb het zelfde probleem. Ik doe niet gek, zit niet uren in de trein oid en toch is de batterij best snel leeg... (om dit te voorkomen zet ik hem op shuffle, dan hoef ik niet zo vaak in de menutjes te komen..
maar ik vind dit toch vreem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ixl85 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:58:
Ik heb het zelfde probleem. Ik doe niet gek, zit niet uren in de trein oid en toch is de batterij best snel leeg... (om dit te voorkomen zet ik hem op shuffle, dan hoef ik niet zo vaak in de menutjes te komen..
maar ik vind dit toch vreem!
Bij mij exact dezelfde situatie. Opzich vindt ik het niet eens een groot probleem hoor, maar ik vindt het gewoon ontzettend vreemd dat als je dus gaat 'browsen', dat de batterij 2 tot 3x zo snel leeg gaat, dan dat je hem gewoon met rust laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Afspelen kost gewoon amper energie. Het backlight wel. Dit is algemeen bekend.

Maar je hoeft toch niet zo vaak aan de knoppen te zitten? Zet gewoon een album op of maak een playlist aan :) (Of idd op shuffle zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 14:07
In de gebruiksaanwijzing van mijn Nokia (=telefoon en geen mp3 speler, weet ik) staat dat 1 minuut de backlight van het scherm laten branden, de standby-tijd een half uur verkort. Dus dat zou met een apple dan ook wel kunnen lijkt me.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m'n backlight time-out een stuk korter gezet, kijken ofdat het nut heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-10 15:50
Komt door verschillende oorzaken, de voornaamste is dat bij normaal afspelen de ipod ongeveer 3 nummers buffert. Dat wil zeggen, hij weet welke volgende 3 nummers hij moet spelen, kopieert die nummers vanaf de harddisk naar het ram. Vervolgens stopt de harddisk met draaien en gaat dan pas na 10 a 15 minuten weer draaien om de volgende 3 te bufferen.

Dit bufferen merk je goed als je snel door je nummers skipt; om de 3 a 4 nummers duurt het even voordat hij begint met afspelen.

Als jij dus continu nummers aan het skippen bent, is de harddisk continu aan het spinnen cq kopieren naar het ram. Dus sneller accuutje leeg....

Oeps... ik zie nu pas dat het over een nano gaat, deze heeft geen interne harddisk.

[ Voor 7% gewijzigd door BaSsDruM op 27-04-2006 13:57 . Reden: oeps.... ipod nano ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort ook een ipod nano, en vind ook dat de battery vrij snel leeg is. Dit terwijl ik hem toch niet onwijs vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BaSsDruM schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:56:

Oeps... ik zie nu pas dat het over een nano gaat, deze heeft geen interne harddisk.
Ja, maar ik denk dat het dezelfde werking heeft als een iPod met een harddisk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:42:
[...]

Ja, maar ik denk dat het dezelfde werking heeft als een iPod met een harddisk :)
De iPod werkt toch direct 'op' het flashgeheugen of niet? Gaat ie vanaf flash naar een klein stukje intern geheugen kopieren voordat hij gaat afspelen?
Pagina: 1