Toon posts:

3 tabbellen koppelen en doorverwijzen dmv formulieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem met Access

Ik ben al 2 dagen bezig om het uit te zoeken, maar ergens gaat de koppeling in het formulier niet goed.

De omgeving :
Ik heb een tabel applicaties, vragen en waarden. Het is de bedoeling dat op een applicatie meerdere vragen gezet kunnen worden en dat aan elke vraag een standaard mogelijkheid heeft.

Nu lukt het wel om de vragen bij de applicaties te koppelen dmv relaties, echter de waarde wordt niet bij de applicatie en vraag opgeslagen.

De tabel structuur is nu als volgt

Applicaties
AP_ID
Applicatienaam

Waarden
AP_ID
VRAAG_ID
antwoord

Vragen
VRAAG_ID
vragen
mogelijkheid1
mogelijkheid2

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Mogen we iets meer informatie? Op welke gegevensset is het formulier gebaseerd? Welke velden uit welke tabellen staan er in het formulier? Etc...
Daarnaast begrijp ik dat doorverwijzen in de titel niet helemaal, maar misschien dat dat duidelijker wordt als er iets meer info komt...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
Het formulier is op dit moment eigenlijk nergens op gebasseerd.

Iets duidelijkere case omschrijving :

In de tabel applicaties staan een aantal applicaties.

In de tabel vragen staan de vragen die gesteld worden bij de applicaties en hierbij staan de mogelijkheden op deze vragen (meerkeuze).

In de tabel waarden moet het applicatienummer en het vraagnummer dan gekoppeld worden en hierbij moet de waarde uit de meerkeuze lijst vastgelegd worden.

Het uitgangspunt is dus dat een applicatie een vraag met een voorgedefinieerde waarde krijgt.

Het opzetten van de formulieren lukt niet op dit moment. Ik geloof dat het in de relaties wel goed is ingesteld. Heb als hoofdformulier het formulier applicatie, ik wil nl op basis van applicatie een vragenlijst zien en daarachter de vragenlijst de meerkeuze mogelijkheden. Elke vraag moet dan dus beantwoord kunnen worden.