Toon posts:

7900Gt of x1800xt, meest futreproof?+Oblivion HQ?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeienmorge tweak luitjes :)

Kheb een aantal vraagjes over een nieuwe grafische kaart. Ik heb al een tijdje een (half) nieuw systeem in huis alleen ik heb er tijdelijk een 6200TC inzitten omdat ik ff geldnood had ;) Ik haat arme scholier zijn. ff de specs

A8N-SLI
AMD64 3200+
1 GB ram veschillende merken 3-3-3-7
160 GB HD
2 DVD spelers
Asus 45AG- 450W voeding

Anyway, ik heb me uit de naad gewerkt, ben weer s net jarig geweest en ik heb wat over van mijn bijdrage schoolkosten.

Nu heb ik ongeveer 350 euro te besteden voor een VGA kaart. Aangezien mijn vorige een 6800 AGP was en die kaart me erg bevallen was was ik een beetje groen gekleurt. Ik was dan ook mega happy met t uitkomen van de 7900. Alleen ben ik na het lezen van ontelbaar reviews toch een beetje meer voor rood gaan staan(men eerste graka was een 9800pro :)).

Ik zit nu dus te twijfelen tussen een 7900GT of een x1800XT(512) Bijde kosten rond de 300-350 (zie alternate voor spahire x1800xt). Ik speel graag GTA:SA(daar is een 6800 al goed genoeg voor om met alles hoog +AA te spelen ;) Maar ik heb een paar dagen geleden oblivion gekocht, en dat is echt verslavend, zelfs met 13 FPS :P
Ik zou dit spel graag op HQ willen spelen, dus de hoogste details zegmaar. AA hoeft niet. Maar gewoon in game alles op t hoogst en zonder AA.

Ik vraag me dus af welke kaart t meest future proof is. Als ik een 7900GT koop dan kan ik hem later in SLI modus zetten, al gebruikt dat voor mijn idee gewoon teveel stroom. Maar die x1800xt heeft betere image kwaliteit en een wat betere prestaties.

Ik heb dus een adviesje nodig, ik heb ong 350 te besteden, de kaart moet future proof zijn, oblivion lkkr goed kunnen draaien, maar eigenlijk niet teveel stroom gebruiken, en ook de beeld kwalitiet is zeer van belang. SLI is eigenlijk out of the question. Welke zal ik nemen? Of is er nog een veel beter ander alternatief?

Verwijderd

Hier was al een topic over, denk dat je daar wel je antwoord kan vinden, suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog niet echt uitsluiting. Ik heb zelf het idee dat mijn 9800pro een wat stabielere FPS gaf dan de 6800. Meer vloeiend zegmaar. Ookheb ik het idee dat de ATIx1800XT meer ruwe power heeft dan de 7900GT. Volgens mij zijn het gewoon 2 bijna iedentieke kaarten. Ik vraag me af wat het nu van 512 MB GDDR3 is. Ik denk dat het wel wat voordeel oplevert als ik over een jaar ook nog op 1280*1024 wil spelen (heb een TFT en haat alles beneden native) Maar met dual 7900GTs is dat probleem ook opgelost. Ik denk dat, nu ik dit schrijf, ik toch maar wat prestatie inlever, en voor een 7900GT ga, en over een aantal maanden(wellicht wel 10) er een 2e bijhaal. \

Nog 1 vraag, is het ook mogelijk om 2 7900Gt kaarten van verschillende merken en clokspeeds in SLI te zetten? Ik had wel iets gelezen dat die features in de nieuwe drivers zaten.

Verwijderd

Over je keuze, je kan natuurlijk ook 2 keer een X1800XT in crossfire zetten, ik ben zelf een beetje een ati fanboy dus ik zou een X1800XT kopen, die is mijn ogen het meest futureproof en heeft de meeste functies zoals HDR + AA wat alleen mogelijk is bij de X1K serie en dit maakt Oblivion echt een prachtspel. Ik weet ook niet of je Vista wil draaien of over een tijdje DX10 spellen wilt spelen want dan is het misschien handiger om daarop te wachten maar ik zou zeggen lees het topic echt goed door want daar is echt de hele discussie incl Oblivion langsgekomen :*)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:01:
Over je keuze, je kan natuurlijk ook 2 keer een X1800XT in crossfire zetten, ik ben
maar dan moet ie ook weer een crossfire mobo kopen en gaat ie over zijn budget heen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja precies. Ik heb nu een SLI mobo omdat ik eigenlijk sowieso al van plan was een 7800GT aan te schaffen. Maar wat me eigenlijk bijna heeft overtuigt de ATI kaart te kopen was het filmpje van Toyworld. Als je die gaat vergelijken met wa het demo team vannVidia(wat veel actiever is) van zen spulletjes heeft gebakken. Nou dan valt er bij nVidia nog heel wat te verbeteren.

Edit: Trouwens, er word constant gezeken over HDR+ AA. Maar HDR is toch gewoon een overbright? En als je naar de lijn van een gebouw kijkt. Dan schijnt een render met HDR altijd een wolke licht over het randje van het gebouw. Een soort light leakage door het gebouw waardoor je het randje nauwelijks meer ziet (vooral met bloom lightning) Dus dan is AA toch nauwelijks meer nodig? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het nog graag hebben. Maar zo hoog hoeft het voor mij nu ook weer niet. 1280*1024 met alles op hoog en wellicht een keer 2x AA ofzo. Neem denk ik liever AF. Dus het word zeker een 7900GT :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 11:23 ]

Verwijderd

Ik zou lekker een X1800XT kopen. Zeker omdat je zegt Oblivion te hebben gekocht. Hierbij presteert de X1800XT beter dan de 7900GT zelfs met HDR en AA aan.
Verder is de X1800XT in bijna alle games sneller dan de 7900GT, soms is het nek aan nek maar toch...

De enige 2 redenen dat ik je de 7900GT zou aanraden is al je heftig wilt gaan overklokken en als je een kaart wilt die niet zo heet wordt.

Ik heb zelf de 7900GT van XFX (470/1370) dus ben geen bATIboy of Nvidioot (of hoe die ook genoemd worden)

Verwijderd

chucky666 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:03:
[...]

maar dan moet ie ook weer een crossfire mobo kopen en gaat ie over zijn budget heen ;)
Oja stom ik had niet goed naar z'n specs gekeken in z'n OP maar ik zat te kijken bij het systeem wat in z'n sig staat 8)7 Maar dan valt crossifre dus af, SLI is wel leuk maar over een maand of 10 wanneer je evt. van plan bent een 2de 7900 kaart erbij te kopen dan zijn er al DirectX10 kaarten die weer de nieuwste spellen ondersteunen. Dit zal je altijd hebben dat er nieuwe producten komen die de vorige reeks compleet wegvagen en daarom ben ik van mening dat een SLI/Crossfire opstelling leuk is maar echt alleen als je genoeg geld heb en wilt pronken met je systeem, want een single 7900GTX of X1900XTX kan ook makkelijk alles op high spelen en zal een extra kaart alleen wat meer FPS geven maar relatief gezien is het geldverkloting (imho) 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het systeem uit men sig ff weghalen, dat was men ouwde namenlijk. Ik ben overgens neit schuw met OC-en. Kan het heel goed zelfs. Heb nu een AMd 3200+ heb ff zitten spelen, hij doet zonder een kik te geven 2,6 met geheugen op 434. En das dan stock 3-3-3-8 geheugen :P Lijp lijp. Ik ga alleen niet meer voltmodden, daaraan is men 6800le overleden. Ondanks dat de temps goed waren.

Edit: HDR+AA slurpt toch alleen een boel geheugen bandbreedte? Dus als ik het geheugen van de 7900 OC dan werkt dat toch ook beter?

En sli is idd een beetje bullshit :P Tis me veels te duur iig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 11:28 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:58
In dit topic vind je alle argumenten:
7900GT of X1800XT?
Elke dag het wiel opnieuw uitvinden is een beetje nutteloos imho :)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Als je graag wilt genieten van Oblivion in volle pracht en praal zul je een x1800xt moeten kopen. Hij is er gewoon aardig wat sneller mee. Overclocken kan met deze kaart ook. Zie mijn x1800xt @ 775/900, zonder vmods :)

Wil je later een 2e kaart bijprikken voor extra performance op ditzelfde bord, koop dan een 7900 gt. Vergeet niet dat je ook een andere voeding nodig zult hebben, dus ''alleen'' je huidige mobo zal niet volstaan.

Verder ben ik het met de post hierboven eens ;) Veel was al besproken in die post.

[ Voor 16% gewijzigd door PassieWassie op 27-04-2006 12:17 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 21:10
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:26:
Ik zal het systeem uit men sig ff weghalen, dat was men ouwde namenlijk. Ik ben overgens neit schuw met OC-en. Kan het heel goed zelfs. Heb nu een AMd 3200+ heb ff zitten spelen, hij doet zonder een kik te geven 2,6 met geheugen op 434. En das dan stock 3-3-3-8 geheugen :P Lijp lijp. Ik ga alleen niet meer voltmodden, daaraan is men 6800le overleden. Ondanks dat de temps goed waren.

Edit: HDR+AA slurpt toch alleen een boel geheugen bandbreedte? Dus als ik het geheugen van de 7900 OC dan werkt dat toch ook beter?

En sli is idd een beetje bullshit :P Tis me veels te duur iig.
Naast HDR+AA heeft X1800XT nog een voordeel boven de 7900GT, te weten: Angle Independent AF oftewel HQ AF

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.