Toon posts:

ArcServe 11.1 Server admin disabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maak gebruik van BrightStor ARCserve Backup for Windows r11.1. In de manager is in de menubalk onder Quick Start de optie 'Server admin' disabled. En die heb ik nu juist nodig! Ben lokaal ingelogd als admin op w2k3 server voor SMB.

Waarom kan ik Server Admin niet openen? Heb al het supportconnect.ca.com doorgezocht evenals google groups en GoT.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Kun je via Start, Programs, Computer Associates, Brightstor, Arcserve ook niet de server admin opstarten ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helaas. Er staan alleen shorcuts naar Wizards, Diagnostics en andere managers die allemaal via de Manager op te starten zijn. Ook in Systeembeheer en Configuratiescherm niets gevonden wat erop lijkt...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Er is voor R11.1 wel een servicpack 2 uit, ik weet niet of die misschien een oplossing kan bieden.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Bij mij heeft een herinstallatie van het pakket het probleem opgelost. Ik kon ook nergens de Server Admin benaderen. Ook SP2 voor het ( overigens slecht pokke ) pakket loste het probleem niet op.

Binnenkort offerte aanbieden aan de klant om een nieuw backup pakket te gaan gebruiken. Symantec Backup Exec ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik reeds geinstalleerd:

-. eerste SP1
-. toen een fix voor windows 2k3
-. laatste SP2

versienummer is r 11.1 build 3200

edit:

reden waarom ik in Server Admin moet zijn is ivm pruning en packing van de database, die wordt me te groot. nu probeer ik bij een job de global options aan te passen maar dat pikt ie niet. Het opties scherm wordt mooi gesloten, maar als ik die daarna opnieuw open hebben de instellingen weer hun oude waarde.

ook via de commandline dbdefrag lukt niet, stomme ding kan niet inloggen op de server.

edit 2:

Na het handmatig stoppen en starten van de Database engine via het Job status scherm in de Manager kan ik via de command line weer inloggen op de database. Zo kan ik tenminste via dbdefrag de database opschonen.

Rest nog het feit dat ik de pruning job via Server Admin niet kan inschakelen, dus als iemand weet hoe ik alsnog in de Server Admin kom: thanx!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 10:26 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS
met titel edit, of denk je dat iedereen kan ruiken wat jij met BAB bedoelt :? 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:30:
Move PNS > WSS
met titel edit, of denk je dat iedereen kan ruiken wat jij met BAB bedoelt :? 8)7
Alsof iedereen weet wat 'Arcserve' voor soort software is 8)7

Snap dat je dit topic verplaatst hebt en de titel aanpast omdat het beter past bij de opzet van andere topics of beter overkomt bij lezers, daar heb jij ervaring in. Maar om dan zo'n laatste regel erbij te zetten is jammer.

Goed, waarom ik wilde posten. Ter info:

Als je niet meer in Server Admin komt kan de de database files ook niet initialiseren. Dat kan gelukkig wel via admin.exe in de BrightStor directory. Dit is namelijk de Velocis Administrator. In een lijst verschijnen de database files en via de knop INIT kun je die initialiseren.
Pagina: 1