[SBS 2003] Serverrapporten, services die niet auto-starten*

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
@mods: [SBS 2003] ipv [SMS 2003] in de titel graag. kan iemand dit aanpassen?

Automatisch gestarte services die niet worden uitgevoerd
Servicenaam:
NVIDIA Display Driver Service
SQLAgent$SBSMONITORING
Totaal aantal automatisch gestarte services die niet worden uitgevoerd: 2

Onder normale omstandigheden worden deze services uitgevoerd. Als u meer details wilt weergeven, wordt het aanbevolen dat u fouten voor deze service in het gebeurtenissenlogboek controleert.
dit staat er bijna altijd in ons logboek vanonze server.

op zich geen problemen mee, maar kan het kwaad?

de nvidia driver services, waar heb je die voor nodig? en kun je er dus zonder? de driver doet het wel goed lijkt me wehebben gewoon beeld. het is ook een server dus grafisch worden er ook geen bijzondere eisen gesteld.

de sqlagentsbs monitoring lijkt me iets meer verontrustend, maar ik zou niet weten wat het effect is van dt het nu niet autimatisch draait.

ik heb eens gezien, dat het wel draaide, nadat we de exchangeserver mailstores hadden gedefragmenteerd, (wat toen 1 gb ruimtewinst opleverde) online defragmentatie ervan ( die dagelijes snachts gebeurt) haalt die ruimte er niet uit..

kan iemand er iets over zeggen?

[ Voor 4% gewijzigd door engelbertus op 27-04-2006 08:28 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk zijn dit (deels) interactieve tools die alleen werken als je ben ingelogd of draaien onder een account die een interactieve logon heeft op de server.

Als je inlogt op de server, draaien deze services dan wel (of verschijnen deze meldingen dan niet) :?

• engelbertus
ik ben maar heeeel weinig ingelogd ;-) ik krijg alleen di logs van de vorige dag, en die worden snachts gemaakt. dan is er zeker niemand ingelogd.

maar dat zou wel een goeie verklaring kunnen zijn voor dat ze niet draaien.

het is echter wel zo dat ik meestal niet uitlog, maar de verbinding verbeek zodat ik later weer met dezelfde sessie kan verbinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfix :P Wat staat er in de echte eventlogs van Windows zelf? Daar zou je rtoch wel de reden hiervoor moeten gaan vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• engelbertus
in de logs vindt ik niks terug. daarom post ik dit. ik wist dit ook niet voordat ik die per-dag-statusraporten naar mezelf liet mailen.

misschien dat iemand hierboven gelijk heeft, en dat de services alleen draaien als je inlogt op de machine zelf. voor de nvidia kan ik me dat wel voorstellen,

maar dan de sqlagent ...?