Toon posts:

Biosupdate voor Asus A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een probleem dat mijn bios waarschijnlijk een limiet heeft voor HDD. Ik heb nu namelijk een 300 gig HD toegevoegd in mijn pc. Er wordt alleen maar 127 gig herkend. In FAQ heb ik gevonden dat ik een biosupdate moet uitvoeren. Ik heb de laatste biosupdate voor mijn A7N8X-X al gedl. Maar ik heb gehoord dat er risico zijn voor sleutelen aan je bios. Dus ik als noob durf nu niet de update uit te voeren. Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet doen? Moet ik straks alles opnieuw installeren?
Alvast bedankt

Chi

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Nee, hoor dat is alleen van toepassing op nog oudere moederborden.

Lees de FAQ nog maar eens door. Aannemend dat je WinXP hebt.
Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken ... Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig ... Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen dan weer in Processors, Mobo's & Geheugen. En lees gewoon de Readme's van de BIOS update door. Op de Asussite staat ongetwijfeld ook een BIOS update FAQ. Het is echt niet zo dat je Windows compleet moet herinstalleren. Hooguit moet je enkele settings in de BIOS naar smaak verzetten of naar de situatie zoals je nu hebt (strakkere geheugentimings? uitgeschakelde onboard devices? etc..).

Verkeerd subforum & basic, dicht dus.

Dit topic is gesloten.