muziek draadloos ipv notebook-speakertjes

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01 05:06
Misschien een stomme vraag ,ben zelf nl. linux en windows man.
Ik zit hier ad powerbook van mijn vriendin. Zij heeft een systeem waarbij via Itunes de output draadloos wordt doorgestuurd via een 'airport' naar speakertjes in de woonkamer...( hoop dat ik het goed uitleg ).
Nu lijkt dat vooralsnog alleen mogelijk met Itunes, maar wat ik me afvraag is of ik bv. muziek die ik via internet beluister ook via die airport naar mijn speakers in de woonkamer kan uitsturen.....
Tot nu toe lukt het me alleen om de notebookspeakers te gebruiken......
De audiopreferences maken me niks wijzer..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Airtunes is alleen geschikt voor iTunes. Het systeem is nog niet gehackt, dus vooralsnog is er geen andere toepassing voor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 22:07
Exirion schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:47:
Airtunes is alleen geschikt voor iTunes. Het systeem is nog niet gehackt, dus vooralsnog is er geen andere toepassing voor.
Voordat je iets beweerd even kijken of het wel klopt wat je zegt ;)

Als de TS naar Airtunes had geGoogled stond op de 1e pagina Airfoil.
Het is zelfs meerdere malen hier langs gekomen, dus als de TS op GOT had gezocht had hij het ook gevonden.

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

neeroeter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:42:
Misschien een stomme vraag ,ben zelf nl. linux en windows man.
Ik zit hier ad powerbook van mijn vriendin. Zij heeft een systeem waarbij via Itunes de output draadloos wordt doorgestuurd via een 'airport' naar speakertjes in de woonkamer...( hoop dat ik het goed uitleg ).
Nu lijkt dat vooralsnog alleen mogelijk met Itunes, maar wat ik me afvraag is of ik bv. muziek die ik via internet beluister ook via die airport naar mijn speakers in de woonkamer kan uitsturen.....
Tot nu toe lukt het me alleen om de notebookspeakers te gebruiken......
De audiopreferences maken me niks wijzer..
Ik begrijp het niet helemaal

1e Zit je achter je eigen PC met Windows of Linux?
2e Wil je streaming radiostations draadloos naar de speakers streamen?

1e mogelijkheid:
Dit is mogelijk via iTunes als het een mp3-stream is (CTRL-U, paste url stream). Echter in de praktijk blijkt het vaak een ASX-stream te zijn. Deze is op een Windows-pc met iTunes niet mogelijk om te streamen, maar op een Mac met de http://www.flip4mac.com/flip4mac_home.htm plugin wel mogelijk. (Kost wat moeite maar het werkt wel)

2e mogelijkheid:
Als je een Mac hebt, kun je d.m.v. Airfoil geluid versturen naar de speakers, echter dit kan enkel op de Mac en niet op Windows of Linux (zover ik weet). Dus dan kun je in theorie elk geluid, dus ook een ASX-stream, zenden naar je Airport-speakers.

3e mogelijkheid:
Wellicht kun je de ASX-stream lokaal realtime converteren naar mp3 en dan via iTunes verzenden. In het verleden heb ik dit weleens gedaan, echter de vertraging was verschrikkelijk (Ongeveer 1,5 minuut).

[ Voor 9% gewijzigd door Mouse! op 27-04-2006 07:19 ]

......

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Mouse! schreef op donderdag 27 april 2006 @ 07:16:
2e mogelijkheid:
Als je een Mac hebt, kun je d.m.v. Airfoil geluid versturen naar de speakers, echter dit kan enkel op de Mac en niet op Windows of Linux (zover ik weet). Dus dan kun je in theorie elk geluid, dus ook een ASX-stream, zenden naar je Airport-speakers.
Onder Windows kan je ook alle geluid streamen, en die oplossing is nog free ook (as in speech): http://www.ovesens.net/default.asp?PageId=8

En ook onder Linux is er een client: http://raop-play.sourceforge.net/

Beiden zijn niet getest door mij, ik heb niet eens een Airport Express, maar ook dit was met Google geen werk.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• neeroeter
Bedankt, ik ga zeker eens ff dat airfoil proberen. By the way ik zit hier niet achter een win of linux-machine....

Ik wil gewoon mijn audiooutput hoe dan ook naar dit airtunes sturen. Alles dus dat normaal gesproken via de notebookspeakertjes zou lopen..

En tsja, ik wist dus niet waar ik binnen GOT op moest zoeken, anders had ik dat zeker gedaan.

Ik ken apples simpelweg niet.... :'(

• neeroeter
Bedankt. airfoil is geinstalleerd en in gebruik. Lijkt vooralsnog een prima oplossing!
Pagina: 1