Toon posts:

Laptop random fps lag spikes tijdens gamen? overhitte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers

Wanner ik met mijn laptop ga gamen krijg ik op schijnbare random momenten een lag spike, dit gebeurt tijdens welke game dan ook: cod2, bf, settlers, css etc..

De laptop begint dat hard te zoemen en de fps gaan van bijv 70/90 naar 20/30, dit duurt dan 2/5 seconden en dan gaat die weer verder.

Laptop kan de spellen verder wel prima aan, ik heb geen programma’s op de achtergrond draaien.
Ik heb sinds dat ik dit probleem heb al twee keer mijn systeem verschoond met een schone install, hierbij heb ik ook verschillende antivirussen getest, firewalls etc. en nog steeds bleef het probleem.

Mijn gok nu is dat die gewoon te warm wordt, koeler kopen?

Ideeën?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je al eens gekeken naar de temperatuur dan van je laptop? Is vaak op te meten met Speedfan of MotherBoard Manager ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48
was dat niet met een bepaalde laptop dat daar een fout in zat? staat me iets bij en dat die fabrikant dat niet ging oplossen ofzo... stond een keer iets over in de nieuws-pagina van tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een asus m6000v, pentium m sonoma 2,0ghz, ait x600, 1gig ddr.

zal de temp meten.

Verwijderd

Topicstarter
Laptop bleek idd best heet te zijn, proc tussen de 65/77
Ik meet 3 sensoren, maar zie maar 2 active fans, nr 3 staat uit en gebeurt ook niks wnnr je deze aanzet.
Nog andere mensen met dit probleem of hoort dit gewoon zo?

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

vereist de game die je speelt dat er een cd/dvd aanwezig is tijdens het spelen ? zo nee, haal die er eens uit, of laat de lade open. heb ik op mn desktop wel eens last van, is gewoon de cd/dvd die even opspint en daarna weer gewoon doordraait.

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Verwijderd

McDutch schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 02:14:
vereist de game die je speelt dat er een cd/dvd aanwezig is tijdens het spelen ? zo nee, haal die er eens uit, of laat de lade open. heb ik op mn desktop wel eens last van, is gewoon de cd/dvd die even opspint en daarna weer gewoon doordraait.
Dat kan inderdaad een van de oorzaken zijn van de lag spikes. Maar het kan ook zeer zeker de hitte zijn. Kijk maar uit! Ik zou zeggen van, heb je garantie, spreek ze aan op de garantie!
Pagina: 1