Draadloos netwerk laat laptop vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• klein is fijn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje een vrij irritant probleempje betreffende mijn draadloze netwerkkaart in combinatie met een Inholland draadloos netwerk.
Op het moment dat m’n laptop het draadloos netwerk van Inholland ziet dan heb ik een instant blauw scherm. Op dat scherm wordt de schuld gegeven aan de driver van de netwerkkaart, een file genaamd W70N51.SYS.

Waar het niet aan kan liggen is:
De driver. Die heb ik ondertussen behoorlijk vaak geüpdate en gedowndate, alle versies proberende. Feit is ook dat thuis mijn draadloos netwerk prima werkt.
Het Inholland netwerk. Ondanks dat ik niet heel veel vertrouwen heb in dat spul daar werkt dat toch goed. Dagelijks zitten er tientallen studenten op te internetten zonder problemen.

Waaraan het dus vermoedelijk ligt:
Het certificaat. Er is een certificaat nodig om internet uit de draadloze verbinding te halen, en dat wordt ieder jaar vernieuwd. Sinds de laatste versie is het fout gegaan.

Fout gevonden problem solved?
Nee, was het maar zo. Ik heb totaal geen idee hoe ik dit oplos. Waarschijnlijk alle certificaten verwijderen en opnieuw installeren, maar ik heb nog nergens een ‘verwijder certificaat’ knop gevonden.. Hierbij heb ik dus een beetje hulp nodig.

Nog een paar feitjes:
Het gaat om een Dell Inspiron 8600 laptop met daarin een Intel Pro Wireless LAN 2100 3A Mini PCI adapter. De driver is van versie 1.2.0.56.

Oja, ik ben al bij de servicedesk geweest van Inholland. Die aardige mensen zeiden tegen mij dat ik eens m’n firewall uit moest zetten. Dat schijnen ze tegen iedereen te zeggen die met een probleem rond draadloos internet langskomt. Zucht...

Vriendelijke groet en hopende op een oplossing,
kif

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Welk OS heb je? Je kan certificaten beheren door:
Start->uitvoeren->mmc->bestand->module toevoegen->certificaten

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• klein is fijn
Ik wist dat ik iets vergeten was. :)
Dat is dan Windows XP met SP1 zonder SP2.

Ik heb zojuist een hele stapel cerftificaten van Inholland verwijderd ( een stuk of 8 ) en ik ga zo kijken of het beter gaat.

Verwijderd

Ik geloof dat sp2 een hoop verbeteringen heeft ook voor het draadloze netwerk. Misschien zou je SP2 is moeten installeren. En misschien de laatste drivers van je kaartje updaten?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is niet misschien hoor. Het hele draadloze gebeuren werkt pas een beetje fatsoenlijk vanaf XP met SP2. Dus upgraden is eigenlijk een must :)

• klein is fijn
Met de certificaten verwijdert loopt ie iig niet meer vast, dus daar ben ik blij mee.

Certificaat er weer opnieuw opgezet en hetzelfde verhaal. Dus dan maar zonder, voor dat ene half uur wat ik per jaar draadloos internet op school ga ik niet al te veel moeite doen.
't Was alleen een beetje irritant dat ie steeds vastliep als ik vergeten was de draadloze adapter uit te zetten.

Goede tip trouwens silverstorm, ik wist niet dat je daar ook nog bergen instelling kon wijzigen. Dat gaat zeker van pas komen. >:)

Over SP2, dat heb ik er eenmaal opgehad, en graag nooit meer.

Probleem is wat mij betreft hierbij voldoende opgelost. :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Opvallend hoe vaak SP2 voor problemen zorgt... Overigens gaat het dan meestal om pc´s met gigantisch veel software geïnstalleerd. Als je ooit SP2 wilt installeren (moet installeren?) kun je het het beste slipstreamen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• klein is fijn
Slipstreamen... Ik dacht eerst even aan een bepaalde aflevering Star Trek, maar nee. Weer wat geleerd voor als ik ook moet updaten..

Maar, ik zie tijdens de normale windows updates dat er nog steeds updates worden uitgegeven voor SP1, dus ik zit nog wel even goed. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 18:56

Barrycade

Through the...

Niet per ongeluk bij het updaten SP2 daarbij geïnstalleerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

klein is fijn schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:47:
Nog een paar feitjes:
Het gaat om een Dell Inspiron 8600 laptop met daarin een Intel Pro Wireless LAN 2100 3A Mini PCI adapter. De driver is van versie 1.2.0.56.
Dat is nou niet bepaald een recente driverversie (verre van zelfs).

Ik zou toch eens proberen een nieuwere versie te installeren want de kans is aanwezig dat de bewuste file licht beschadigd is.
(Had hier onlangs ook BSODs bij hibernate op dezelfde driverfile, hardhandig de driverfiles uit %windir%\system32 en %windir%\system32\drivers verwijderd en vervolgens weer opnieuw geinstalleerd.).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
"Waar het niet aan kan liggen is:
De driver. Die heb ik ondertussen behoorlijk vaak geüpdate en gedowndate, alle versies proberende."

De versie die jij noemt is inderdaad nogal oud. Dell zelf levert deze:

Release Title: Network: Intel (R) Pro/Wireless 2100 LAN miniPCI Adapter, Driver, Windows 2000, Windows XP, Multi Language, Multi System, v.1.2.3.10, 7.1.3.0, A16
Release Date: 7/19/2004
http://support.dell.com/s...55&devlib=5&fileid=107426

En bij Intel zijn misschien nog wel nieuwere te vinden.

Regel 1 bij BSOD's die met drivers te maken kunnen hebben: ECHT de ALLERLAATSTE driver installeren (en eerst oude verwijderen).
(Overigens heb ik BSOD's door drivers bij o.a. Intel videokaarten vaker gezien dan bij andere merken, vreemd eigenlijk.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• klein is fijn
Het is al weer een tijd geleden, maar laatst ging m'n draadloos netwerk helemaal de soep in, en toen heb ik de tip van pinockio opgevolgd en alles wat van de PROset op m'n laptop stond verwijdert. Ook de drivers verwijderd, het programms zelf en alle meuk die nog bleef staan.

Na een reboot zei ie dat ie nieuwe hardware had gevonden en dat ie daar een file voor nodig had.
Eerst had ik al de allernieuwste versie van Intel gedownload, versie 7.1.4.7. Die toen geinstaleerd, file was aanwezig, rest geinstaleerd en na een reboot had ie het allemaal door. :)

Ding draait nu weer als een zonnetje, en het draadloos netwerk op school levert ook geen problemen meer op.

Alsnog dank voor de hulp.
Pagina: 1