Memory utilities: hoe werken ze / ervaringen? *

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 18:11

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb nu een flink aantal memory optimize progjes op me comp staan en allemaal wel een keer geprobeerd enzo maar ik begin me nu toch echt af te vragen wat ze nou precies doen

met memory optimize progjes bedoel ik utilities als:

TuneUp MemOptimizer
ASO Memory Optimizer
RamCleaner
enz...

maar het enige wat die dingen doen is volgens mij geheugen vrijmaken als er te weinig geheugen is.. niet memory leaks fixen ofzo of het geheugen ordenen ofzo.. maar dit is maar een gissing... kzou graag jullie mening hierover willen hebben

ik heb 1GB ram en zit dus bijna nooit met te weinig als ik niet zware games speel enzo... en zou zeggen als mijn vermoeden klopt dat deze programmatjes voor mij nutteloos zijn..

ik zou graag jullie mening hierover horen.

thnx

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

offtopic:
Kleine titelfix :)

Signature

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 18:11

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
thnx bro

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 10:27
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/weijnen/memoptimize.jpg

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik heb ook niet echt het idee dat ram optimizers ook maar enigszins zou den helpen met je ram.
Het enige wat zo'n ding doet is alles wat mogelijk is naar je swapfile verplaatsen.
Tuurlijkdan heb je wel ram vrij, maar als er ram nodig is wordt de boel die niet op dat moment nodig is toch wel naar je swap geschreven.. dus eigenlijk schiet je er niet veel mee op.

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 10:27
Als je het voorbeeld uit het plaatje aanhoud, dat gebeurt er dit:
Notepad start op, notepad.exe zit in fysiek geheugen, de getype tekst in virtueel geheugen.]
idem voor Word (explorer en system draaien natuurlijk al). Let op, virtueel geheugen is niet hetzelfde als swapfile, het percentage van het virtueel geheugen dat daadwerkelijk in de swap file gaat varieert tussen 0 en 100%!
De optimizer verplaatst al het virtueel geheugen naar de swap file, resultaat meer vrij geheugen. Echter, als je verder gaat in notepad of word moet dit eerst weer van de swap file naar geheugen worden geladen. Het systeem wordt dus langzamer!
Pagina: 1