Toon posts:

Zonelabs en hulp op afstand, waarom werkt het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer nu al 3 weken een hulp op afstand verbinding te krijgen met vrienden in frankrijk. een half jaar geleden (en anders xp''s versies van zonelaps/msn) liep het allemaal vlekkeloos. ik heb de search gebruikt en heb de volgende zaken toegepast ingesteld moeten worden:

zonelaps versie 6 (betaald dus)
msn 7.5
beide xp sp2

ok wat heb ik gedaan

- bij trusted zones het ipadres van mij laten invullen.
- bij trusted zone het subnet ingesteld (van mij)
ok volgens de help zou het zo moeten werken, maar nee hoor,

Ik heb geen idee waar het aan ligt, ik blijf de volgende melding krijgen:

De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw.

firewall uitzoeken werkt niet. ik ben ten einde raad :) wat moet ik doen. ik vermoed dat het iets te maken heeft met de nieuwste versie van zonelaps, maar kan daar zowel in de search als op de site van zonelaps niks op vinden. wat nu?

edit: port mapping hoeft niet heb ik geconcludeert uit diverse topics

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:09 ]

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

heb je ook zonder firewall geprobeerd? (dus tijdelijk uitschakelen aan beide kanten..)?

Joggie ;)

Verwijderd

Topicstarter
joggie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:04:
heb je ook zonder firewall geprobeerd? (dus tijdelijk uitschakelen aan beide kanten..)?
ja, maar werkt ook niet. nou heb ik het idee dat zonelaps nogal hardnekkig is en niet makkelijk uit te schakelen is (zie probleem met datum in mijn posthistorie)

Verwijderd

Om zonelabs uit te krijgen moet je de hele zooi deinstalleren. Heb ooit een klant gehad die wat wilde instellen, als hij dan handmatig uitschakelde werkte het niet en als hij zonelabs verwijderde werkte alles zoals het hoort.

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

en de ingebouwde firewall van SP2...staat die wel uit? Zou kunnen dat die er ook tussen zit.

Joggie ;)

Verwijderd

Topicstarter
joggie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:11:
en de ingebouwde firewall van SP2...staat die wel uit? Zou kunnen dat die er ook tussen zit.
volgens mij wordt die standaard uitgezet als zonelaps geinstalleerd wordt. ik check het morgen. tnx voor de tip

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
als je in zonealarm firewall en program control op low zet - moet in principe alles doorgaan. zit er verder geen router/modem tussen?
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:07:
[...]

ja, maar werkt ook niet. nou heb ik het idee dat zonelaps nogal hardnekkig is en niet makkelijk uit te schakelen is (zie probleem met datum in mijn posthistorie)

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:11:
Om zonelabs uit te krijgen moet je de hele zooi deinstalleren. Heb ooit een klant gehad die wat wilde instellen, als hij dan handmatig uitschakelde werkte het niet en als hij zonelabs verwijderde werkte alles zoals het hoort.
Als ik met rechts op het ZA icoontje druk en voor shutdown kies (Als administrator, als normale user sluit alleen de client af maar blijft de engine actief), is ie toch echt uit.

Aan de TS: Misschien moet je ns aan de slag met portforwarding enzo omdat de persoon die je probeert te helpen achter een router zit. Sowieso geef je in je topicstart maar bar weinig informatie over hoe jullie netwerken eruit zien.

Verwijderd

"De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw."

Daar staat dus in algemeen beschaafd Rotterdams: "wat jij daar intikt is klinkklare poep die ik niet kan omzetten en ik kan dus niet verbinden omdat ik niet weet waarmee"
Dat is dus niet wat jij denkt dat de fout is, in algemeen beschaafd Rotterdams: "de pc die we proberen te bedienen heeft een te stoere firewall "

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:02:
"De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw."

Daar staat dus in algemeen beschaafd Rotterdams: "wat jij daar intikt is klinkklare poep die ik niet kan omzetten en ik kan dus niet verbinden omdat ik niet weet waarmee"
Dat is dus niet wat jij denkt dat de fout is, in algemeen beschaafd Rotterdams: "de pc die we proberen te bedienen heeft een te stoere firewall "
wat is dit voor loze reply?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 13:24 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:07

pistole

Frutter

Hij probeert te zeggen dat de hostname waarmee hij wilt verbinden niet kan worden omgezet in een ip-adres.

Ik frut, dus ik epibreer

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13
Als je op deze fout zoekt op het internet dan kom je deze in veel contexten tegen. Overeenkomst is dat het met de invoering van MSN 7.5 is begonnen. De tekst van de foutmelding geeft in elk geval niet aan wat er aan de hand is. De problemen treden met name op wanneer firewalls en routers in de weg zitten, maar nergens wordt een concrete oplossing geboden die werkt voor het algemene geval. In mijn geval werkte het altijd prima tussen 2 computers die beide achter een upnp enable nat-router zitten, maar sinds msn 7.5 werkt dit niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 27-04-2006 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:37:
Als je op deze fout zoekt op het internet dan kom je deze in veel contexten tegen. Overeenkomst is dat het met de invoering van MSN 7.5 is begonnen. De tekst van de foutmelding geeft in elk geval niet aan wat er aan de hand is. De problemen treden met name op wanneer firewalls en routers in de weg zitten, maar nergens wordt een concrete oplossing geboden die werkt voor het algemene geval. In mijn geval werkte het altijd prima tussen 2 computers die beide achter een upnp enable nat-router zitten, maar sinds msn 7.5 werkt dit niet meer.
ah dus misschien zou het moeten werken als ik een normale request doe zonder 7.5?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een link gevonden wat misschien zou werken. Ik heb het met messenger 5.1 geprobeerd, maar tevergeefs.

De firewall uitzetten werkte wel bij een test met iemand die direct achter internet zit (zonder nog messenger te installeren), indirect nog niet (met messenger 5.1 geinstalleerd als tesT)

damn, natuurlijk wel de link erbij zetten :)

http://groups.msn.com/MSN...563281101397849&ID_Topic=

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 13:20 ]

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik steeds de krijg de melding:
De Hulp-op-afstandsverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. Probeer het opnieuw.

Ik gebruik SIP Spoof dus mijn modem is volledig transparant en heb geen enkel probeleem tijdens het draaien van andere services.

Met 2 verschillende mensen getest met hetzelfde resultaat (wat mij doet vermoeden dat het toch aan mij ligt)

Wel krijg ik het volgende plaatje als ik verbinding status opvraag (met en zonder firewall) daar staat verder geen foutcode o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lecramd/tweakers/msn_status.JPG

Verbindings instellingen testen geeft aan dat alles OK is.

MSN werkt verder wel goed en ook de Audio en Video verbindingen werken.

Firewall aan beide zijde gedisabled geen soelaas.

Messenger 4.7 opnieuw geinstaleerd geen soelaas.

Verwijderd

Ik ben er inmiddels achter gekomen wat het probleem is en zal het even uitleggen zodat eventueel iemand anders er wat aan heeft.

Het probleem is dat de uitnodigende partij niet het internet IP nummer geeft maar het LAN IP.

Als men de uitnodiging verstuurt via E-Mail inplaats van met MSN dan wordt een bestand aangemaakt met de naam:
"RAInvitation.msrcincident"

Als je dit bestand openend met kladblok staat daar achter RTICKET= op een gegeven moment het IP adres.

Bijvoorbeeld: RCTICKET="65538,1,192.168.1.6:3389

Dit kan natuurlijk nooit geresolved worden want dit is een locaal adres

Het aanpassen van het IP adres naar het werkelijke publieke IP adres, opslaan en vervolgens openen is de oplossing.

Vreemd blijft dat ik hier voorheen nooit last van had.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:21:
Ik ben er inmiddels achter gekomen wat het probleem is en zal het even uitleggen zodat eventueel iemand anders er wat aan heeft.

Het probleem is dat de uitnodigende partij niet het internet IP nummer geeft maar het LAN IP.

Als men de uitnodiging verstuurt via E-Mail inplaats van met MSN dan wordt een bestand aangemaakt met de naam:
"RAInvitation.msrcincident"

Als je dit bestand openend met kladblok staat daar achter RTICKET= op een gegeven moment het IP adres.

Bijvoorbeeld: RCTICKET="65538,1,192.168.1.6:3389

Dit kan natuurlijk nooit geresolved worden want dit is een locaal adres

Het aanpassen van het IP adres naar het werkelijke publieke IP adres, opslaan en vervolgens openen is de oplossing.

Vreemd blijft dat ik hier voorheen nooit last van had.
interessant. punt is nu alleen dat hulp op afstand niet meer zo simpel voor mensen is. (ik voer het vaak uit bij mensen die amper iets van pc's weten). Ik hoop dat er een makkelijkere oplossing is, maar zal dit zeker proberen. thanks!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titlefix ;)
Zonelabs i.p.v. zonelaps :)
Pagina: 1