[Warmte Probleem] Gigabyte 6800 GT

Pagina: 1
Acties:

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe koeler laten plaatsen in mijn kast (een Sharkoon) nu wordt mijn CPU temperatuur idle 36 graden en stressed 52.. nou dit zit allemaal wel goed, maar waar ik me zorgen over maak is de Grafische kaart. Deze wordt echter idle 63 graden en stressed hangtie bij de 72.. ook met games heb ik de welbekende "fps-drops" bijvoorbeeld in Call of duty 2: een standaard fps (alles staat op low en met de resolutie 1024 * 768) is zo'n 125, deze gaat dan elke keer terug naar de 90 en blijft soms hangen op de 85 fps, dit leverd veel schokken en dit beïnvloed de game-prestaties.

Mijn systeemspecs:

Coolermaster 430W
AMD Athlon 64 3200+ + Zalman cooler
1 GB Ram
Gigabyte 6800GT 256MB
160GB hdd
1 Sharkoon fan

Bedankt alvast voor jullie inzet.. en even voor de modjes: ja ik heb al flink lopen zoeken.

Specs pc

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
85fps zou niet merkbaar mogen zijn als een schok maar is nog steeds vloeiend beeld. Ik zou de oorzaak van de schokken dan ook niet daar zoeken.

Kijk even of er geen processen op de achtergrond lopen die af en toe veel van je computer vragen (virusscanner, spyware, één of ander programma dat zich wil updaten, ...)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Lijkt me dat je grafische kaart koeler vol stof zit of versleten is.

Ik weet zo niet hoe de sharkoon koeler eruit ziet, het kan natuurlijk ook dat die koeler de airflow in je kast heeft verslechterd.

Wat je het beste kan doen is een alternatieve koeler kopen voor de 6800GT.
Een Arctic silencer Rev6 heb je voor iets van 15 euro en die blaast gelijk de hete lucht je kast uit, wat gewoon ideaal is.

OH, en 30 FPs minder op 125 noem jij een framedrop bij een spel als COD2...heh als het nou ineens 40 fps zou zijn is het wat anders.
Alles boven de 40 is normaal soepel beeld, laatstaan het dubbele.
Alles wat boven de refresh rate van je monitor uitkomt kan sowieso al geen verschil uitmaken want dat geeft deze niet weer.
En ook al had je een Eizo op 120 Hz draaien dan zag je het verschil met je blote ogen nog niet. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• iro
Ok thanks for jullie berichten.. ik merk het wel als de fps van 125 naar 85 springt.. zou dus een andere koeler het verschil uit moeten maken? (ik heb het systeem sinds December)

Specs pc

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een andere koeler zou de kaart kouder maken ja, maar dat wil niet zeggen dat het haperen weg is.

Dat kan zoals Admiral Freebee zei heel makkelijk aan andere processen liggen.

Waar je namelijk last van kan hebben is CPU Lag en niet van Framedrops.

Een andere applicatie op de achtergrond die bijvoorbeeld heel even CPU tijd nodig heeft en zo de game die je aan het spelen bent even laat laggen omdat de berekeningen die het spel uit moet voeren op hetzelfde tijdstip ietsje later aankomen of gewoon niet waardoor de zaak een keertje hapert.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• iro
Admiral Freebee heeft wel gelijk gehad.. toen ik MSN uitzette en IRC had ik weinig schokken. (weleens naar de 100 fps.. maar dat is ruim voldoende) bedankt nogmaals voor jullie hulp..

Specs pc

Verwijderd

Jouw eigen oog gaat pas lage FPS merken als het OF een Framedrop (120 naar 40 bijvoorbeeld) of langdurig onder 30 gaat (hoger zit je eigen oog 'FPS' namelijk niet)

Ik zie zelf bijvoorbeeld bij World of Warcraft totaal geen verschil tussen 1280x1024 op 40 FPS en 1024x768 bij 80 FPS

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 21:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
72 graden voor een 6800GT is wel hoog maar het zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb mijn 6800LE toen er nog luchtkoeling op zat wel eens rond de 90 gehad maar daar had ik verder geen last van.
Pagina: 1