Één lijn, één telefoonnummer, 7 telefoons in een studentenhs

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Barisko
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 19:35
Ik wil iets in mijn studentenhuis waarvan ik geen idee heb of het überhaupt mogelijk is. Ik heb wel geprobeerd te zoeken op Google etc. maar ik kon niets vinden (ik kon ook niet de juiste zoekwoorden vinden).

================
De huidige situatie is als volgt:
Ik woon in een studentenhuis met zeven mensen. Op dit moment hebben we nog een dubbele ISDN lijn met 8 telefoonnummers op twee maal een Quatorfox huiscentrale:

Afbeeldingslocatie: http://img276.imageshack.us/img276/7420/telefoon1ag.th.jpg

Nieuwe situatie:
We willen overstappen op ADSL2 van bijvoorbeeld Wanadoo of Tele2. Dit is echter niet mogelijk in combinatie met ISDN.

Om toch over te gaan op ADSL2 moeten we terug naar één analoge lijn. Wat ik graag zou willen bewerkstelligen is een manier waarop we 7 telefoons in huis houden en allen individueel bereikbaar zijn. Ook de kostensplitsing moet mogelijk blijven. Hoe maakt mij niet uit.

Wat ik mij kan voorstellen, maar waar ik geen idee van heb of dit mogelijk is:
Met 1 analoge telefoonlijn aangesloten op een simpele computer/server waarop een programma met een spraakmenu draait. Iemand die belt krijgt dus dit keuze menu waarop die één van de bewoners kan kiezen. Vervolgens moet diegene worden doorverbonden met die huisgenoot.

Of is dit onmogelijk haalbaar?
Andere suggesties?

Barisko

PS. één voorwaarde is dat we géén dure hardware hoeven aan te schaffen. Iedereen wil zijn eigen analoge telefoon houden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Alles zo laten en een extra analoge lijn erbij nemen?

Kost je 10 eur per maand extra, 50 eenmalig (geloof ik). Met zoveel man die kosten delen is een stuk handiger dan allerlei ellende op de hals halen.
daarnaast kun je afaik nieteens meerdere nrs op 1 analoge lijn zetten.
Een ouwe analoge 8prt centrale zou mogelijk zijn, alleen dan heb je geen aparte, gespecificeerde factuur meer zoals nu wel bij ISDN.

Gebruikt iedereen ook die vaste lijn? Is die hele lijn opzeggen geen optie? (2x isdn2 gebundeld is niet echt goedkoop). VoIP geen mogelijkheid voor degene die toch vast willen bellen?

Verwijderd

Bij tele2 (over viop) heb je standaard 2 telefoonnummers.

Verwijderd

Of KPN InternetPlusBellen Extra, je kan dan tot 5 gesprekken tegelijkertijd voeren. Ook geschikt voor ISDN en de Experia Box is ADSL2+ voorbereid.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 22:33 ]

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05
Is het niet een optie om naast je isdn lijn nog een gewone analoge lijn te nemen die je dan alleen voor ADSL2 gaat gebruiken?
Sneller typen dus...

[ Voor 11% gewijzigd door jeronimo op 26-04-2006 22:43 ]

• Barisko
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:26:
Bij tele2 (over viop) heb je standaard 2 telefoonnummers.
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:29:
Of KPN InternetPlusBellen Extra, je kan dan tot 5 gesprekken tegelijkertijd voeren. Ook geschikt voor ISDN en de Experia Box is ADSL2+ voorbereid.
Weet iemand hier toevallig hoe dat werkt qua aansluiten? Werkt het zo dat je telefoon 1 op telefoonnummer A kunt aansluiten en telefoon 2 op telefoonnummer B? Gewoon met de Quatrovox? Of iets anders? Kostensplitsing?
Zowel de site van KPN als Tele2 zijn hier erg onvolledig over...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
of VOIP gaan gebruiken ICM een Asterisk server :)

• Barisko
Mishmash schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:46:
of VOIP gaan gebruiken ICM een Asterisk server :)
dat is niet goedkoop...

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nou zo duur hoeft dat volgens mij niet te zijn. Je zoekt ergens een oud PII pc'tje (á 50 euro max), schroeft er een paar oude ISDN kaarten (á 10 euro max) in en je server is al klaar. Je zet er een Asterisk dedicated Linux distro op en je maakt 7 VoipBuster accounts aan á 2,50 euro per persoon per maand. Ik denk dat je daar wel je Quattrovoxen achter kunt zetten.

Overigens spreek ik niet uit ervaring, maar volgens mij moet dit zo mogelijk zijn.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:09

JdM

Humbled

Tropos schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:05:
[...]

Nou zo duur hoeft dat volgens mij niet te zijn. Je zoekt ergens een oud PII pc'tje (á 50 euro max), schroeft er een paar oude ISDN kaarten (á 10 euro max) in en je server is al klaar. Je zet er een Asterisk dedicated Linux distro op en je maakt 7 VoipBuster accounts aan á 2,50 euro per persoon per maand. Ik denk dat je daar wel je Quattrovoxen achter kunt zetten.

Overigens spreek ik niet uit ervaring, maar volgens mij moet dit zo mogelijk zijn.
lezen, ze willen van isdn AF

edit:
of begrijp ik je niet goed?

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 27-04-2006 00:08 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
JdM schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:07:
[...]
lezen, ze willen van isdn AF

edit:
of begrijp ik je niet goed?
Net op tijd ge-edit, anders had je natuurlijk een zelfde reactie terug gehad. >:)
Ik lees in TS dat ie naar analoge telefonie wilt om goedkoop ADSL2+ te kunnen aanvragen, maar wel 7 mensen individueel bereikbaar wilt laten zijn op (een) vast(e) nummer(s), waarbij gesprekskosten ook nog apart afgerekend kunnen worden. Ik lees in mijn reactie een mogelijke oplossing om 'over internet via ADSL over de analoge lijn dmv een ethernet-kaart en ISDN kaarten in de pc, de Quattrovoxen en de analoge telefoons' dit te bereiken. Niet goed begrepen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Tropos op 27-04-2006 00:19 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 20:09

JdM

Humbled

Tropos schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:18:
[...]

Net op tijd ge-edit, anders had je natuurlijk een zelfde reactie terug gehad. >:)
Ik lees in TS dat ie naar analoge telefonie wilt om goedkoop ADSL2+ te kunnen aanvragen, maar wel 7 mensen individueel bereikbaar wilt laten zijn op (een) vast(e) nummer(s), waarbij gesprekskosten ook nog apart afgerekend kunnen worden. Ik lees in mijn reactie een mogelijke oplossing om 'over internet via ADSL over de analoge lijn dmv een ethernet-kaart en ISDN kaarten in de pc, de Quattrovoxen en de analoge telefoons' dit te bereiken. Niet goed begrepen dus.
Dan begrijp ik nu wel wat je bedoelt, het was ook al laat! :O >:)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Die 7 mensen moeten gewoon iedereen een mobieltje met abonnement afsluiten!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak, telefonie hoort hier nadrukkelijk niet thuis :o

Verder is het sowieso de bedoeling dat je voor je post een beetje zelf nadenkt en op zoek gaat, dat blijkt niet echt uit je topicstart (wat dacht je van iedereen een VOIP-verbinding geven als de ADSL2(+) er is), komt bij dat het echt slecht verzorgd is - ik ken geen "Quatorfox", Google ook niet. Geen wonder dat je niets vindt als het een Quattrovox heet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.