[XP] Lightweight OS voor RDP client

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 13:52
Ik heb een laptop die ik voor 90% op de volgende manier gebruik:
-in 90% van de tijd start ik mn PC, log via Remote Desktop in op mn thuis PC. Hiervoor maakt de lap verbinding met WLAN van mn Universiteit, die gebruikt helaas wel een extra applicatie (w2 secure client) om verbinding te maken, dus zomaar de standaard (beveiligde) wifi verbinding (WPA of WEP) zit er helaas niet in)
Voor dit soort werk heb ik dus totaal geen zware OS als windows XP Home of Pro nodig, met een hele mikmak aan zooi waar ik dan toch geen gebruik van maak.

De overige 10% gebruik ik voor standaard 'lokaal' internetten en wat office dingetjes. Maar hiervoor kan ik wel windows XP gebruiken die wel alle liflafjes aan boord heeft. een dualboot lijkt me dan een oplossing.

enfin, wat zoek ik dus? :) Een light weight OS die:
-het liefste windows based is
-wlan verbinding kan maken (met w2 secure compatible functionaliteit)
-remote desktop verbinding kan maken (volgen het RDP)

Nu werd er in dit topic al flink gediscussieerd, maar kwamen mijn eisen niet direct naar voren.
wie kan me helpen met dit probleem?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Nou nou, je 'zoekt' iets. Da's toch niet meteen een probleem?
Maarreuh, heb je al eens aan Windows 98 gedacht? da's minder zwaar dan Windows XP en toch Windows based. Succes!

• diekstra
  • Laatst online: 17-12-2025
Of met nLite een uitgeklede WinXP installatie maken?
Dan hou je namelijk wel alle functies van XP die je zou willen houden... Want Win98 is wel een hele stap terug...

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• schizofreen
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:12:
Nou nou, je 'zoekt' iets. Da's toch niet meteen een probleem?
Maarreuh, heb je al eens aan Windows 98 gedacht? da's minder zwaar dan Windows XP en toch Windows based. Succes!
Nee, idd een probleem is een groot woord, meer een verzoek ja. :+
Maar windows 98(se) gaat helaas niet werken, ivm met de WLAN problemen.

Verwijderd

Dan zou ik, zoals Diekstra ook aangaf, eens met nLite proberen een Windows 2000 of Windows XP installatie CD te strippen en een uitgekleedde versie van 2000 of XP te installeren. Zowiezo neemt 2000 al heel wat minder bagage met zich mee.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-03 22:49
Maar XP gaat veel beter met de accu om. Ik zou toch beginnen met nLite. :)

^ Wat hij zegt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien Thinstation?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is precies je doel - oftewel, waarom moet ie lichter worden je Windows? :)

• schizofreen
elevator schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:19:
Wat is precies je doel - oftewel, waarom moet ie lichter worden je Windows? :)
Goeie vraag :+

Ik wil gewoon graag snel even aan de slag kunnen zonder het 2.5 tot 3 minuten bootproces te hoeven doorlopen. Dus vaak als ik op de universiteit zit, zou ik best even snel iets willen opzoeken op wikipedia oid, maar doordat het booten zo lang duurt, laat ik dat dan maar zitten. Jammer, terwijl ik denk dat voor enkel een wifi en een RDP verbinding heus niet zoveel nodig is. (iig niet zveel als je bij een normale windows boot 'cadeau' krijgt). Uitgaande dat de POST etc. zo'n 15-20 seconden duurt, moet het naar mijn idee makkelijk in 40-50 seconden kunnen om te booten met die mogelijkheden.

Thinclient lijkt me in eerste instantie best een aardige optie. Maar helaas ben ik niet zo bedreven met Linux om dit dan als dualboot, op de harde schijf en met wifi aan de slag te krijgen.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-03 22:49
Ooit wel eens van het fenomeen 'slaapstand' gehoord? Daar heb je je 40s boottijd. ;)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

XP embedded? of in ieder geval iets CE based

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

schizofreen schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:21:
Ik wil gewoon graag snel even aan de slag kunnen zonder het 2.5 tot 3 minuten bootproces te hoeven doorlopen. Dus vaak als ik op de universiteit zit, zou ik best even snel iets willen opzoeken op wikipedia oid, maar doordat het booten zo lang duurt, laat ik dat dan maar zitten. Jammer, terwijl ik denk dat voor enkel een wifi en een RDP verbinding heus niet zoveel nodig is. (iig niet zveel als je bij een normale windows boot 'cadeau' krijgt).
Dan zou ik inderdaad naar hibernate modus gaan kijken - die is eigenlijk gemaakt voor wat jij wil :P
Pagina: 1