[2000] URL intypen in Deze Computer is downloaden?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik typ wel eens een URL in bij de adresbalk in een venster van "Deze computer".
Het venster zou dan automatisch Internet Explorer moeten worden en de site openen.

In plaats daarvan werkt dit sinds vandaag niet meer, maar krijg ik een venster of ik het bestand wil opslaan?
Bijvoorbeeld ik open www.google.com en ik krijg een venster of ik index.html wil opslaan of direct openen.
Als ik voor openen kies, wordt de html geopend vanaf een temp map op de hardeschijf. :?

Wanneer ik met de hand eerst Internet Explorer open en daar de URL intyp, werkt het wel.
Ik heb geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken maar het zijn lastige trefwoorden en ik heb er dus ook niets over gevonden.

Zower ik weet is er niets veranderd op mijn pc sinds gisteren (toen werkte het nog wel). Spywarescan en virusscan hebben niets gevonden.

Internet Explorer 6.0.2800.1106

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Miss kun je dit eens proberen:
Deze computer openen -> Extra -> mapopties -> tabblad Bestandstypen

Dan moet je de .htm en .html bestanden eens opzoeken en kijken wat de actie hierbij is....

Joggie ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Worden geopend met Opera (die ik voornamelijk gebruik). Was voorheen ook zo.

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

Het is maar een tip, maar misschien zou je het ook eens kunnen proberen om te zien of dit ook niet werkt, maar wanneer je Windows Key + R doet, krijg je het "uitvoeren..." scherm... (zelfde actie als Start->uitvoeren...duh ;))...

Wanneer je nou www.google.com intypt, zou je computer je standaard browser moeten openen en dan de URL moeten laden...

Deze tip omdat dit miss makkelijker is als in de adress balk van je Explorer venstertje ;)

maargoed, wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd? (welke instellingen etc...)

Joggie ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Start > uitvoeren > www.google.com
Kan het bestand www.google.com of een van de onderdelen ervan niet vinden."

IE6 instellingen staan gewoon standard.

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

dreeke schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:15:
Start > uitvoeren > www.google.com
Kan het bestand www.google.com of een van de onderdelen ervan niet vinden."

IE6 instellingen staan gewoon standard.
Ik heb zelf windows XP en ik weet niet of het helpt, maar je zou er http:// voor kunnen proberen..

Joggie ;)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 10:26
lukt het wel om in de Run "iexplore" in te vullen? Als dat ook niet werkt is de link naar IE op de een of andere manier weg.

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

dreeke schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:15:
Als ik voor openen kies, wordt de html geopend vanaf een temp map op de hardeschijf. :?
Dit gedrag is simpel: Wanneer je thuis lekker op je computertje aan het surfen bent, wordt iedere pagina naar je computer 'gedownload' en deze wordt in een TEMP map gezet.

In feite bekijk je internet-pagina's dus altijd vanaf je eigen hardeschijf...

Joggie ;)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
]-[Skinlab]-[ schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:51:
lukt het wel om in de Run "iexplore" in te vullen? Als dat ook niet werkt is de link naar IE op de een of andere manier weg.
Yup, dat werkt wel. :)
joggie schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:01:
[...]

Dit gedrag is simpel: Wanneer je thuis lekker op je computertje aan het surfen bent, wordt iedere pagina naar je computer 'gedownload' en deze wordt in een TEMP map gezet.

In feite bekijk je internet-pagina's dus altijd vanaf je eigen hardeschijf...
Ja ok, dat is zo, maar bij mij opent 'ie nu bijvoorbeeld dit als ik intyp www.nozzman.nl
file://localhost/C:/Documents and Settings/Administrator/Local Settings/Temporary Internet Files/Content.IE5/G9CJY76P/nozzman[1].htm

En dát opent 'ie vervolgens met Opera, niet met Internet Explorer. De enige manier waarop ik Internet Explorer krijg is door hem zelf te openen via de snelkoppeling oid.

• joggie

joggie

Wie niet gek is, is saai

dreeke schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:09:
En dát opent 'ie vervolgens met Opera, niet met Internet Explorer. De enige manier waarop ik Internet Explorer krijg is door hem zelf te openen via de snelkoppeling oid.
Wat is je standaard browser dan? zoals je het nu verteld denk ik dat je opera gebruikt, maar internet explorer als standaard ingesteld had?

Joggie ;)

Pagina: 1