Door bad flash Support CD p4p800 gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 05:51

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Aangezien ik hier bij iemand met een p4p800 moederboard van Asus zit, die hem heteft geflasht naar een P4P800-E Deluxe, start de computer niet meer op.
voor meer info: Asus P4P800 boot niet na flash

De oplossing zit hem in de support cd die bij het moederboard geleverd is. Probleem is dat hij hem niet heeft... :7

Heeft iemand een P4P800 support cd? (dr staan ook drivers op volgens mij)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik heb zelf geen P4P800 maar ken iemand die er waarschijnlijk eentje heeft.
Als er geen andere persoon is kan ik het doen, maar het kost veel moeite om hem te bereiken, daarom is het beter als iemand hier @ GoT hem zo heeft liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 26-04-2006 20:24 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41
Start het bordje nog wel z'n bootblock ? Dan hoef je alleen maar de juiste bios te hernoemen naar 't bestand dat 'ie zoekt en op cd te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Nielson
Reg. datum: 05 oktober 2001
--------------------------------------------------------------------------------
Start het bordje nog wel z'n bootblock ? Dan hoef je alleen maar de juiste bios te hernoemen naar 't bestand dat 'ie zoekt en op cd te zetten.
Hoe kan ik zien of ie in zn bootblock zit?
En hoe weet je welk bestand je nodig hebt. Ik heb de goede rom, wel 5x hernoemd naar andere namen en die op cd gezet zonder succes.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
DarthPlastic schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:24:
Ik heb zelf geen P4P800 maar ken iemand die er waarschijnlijk eentje heeft.
Als er geen andere persoon is kan ik het doen, maar het kost veel moeite om hem te bereiken, daarom is het beter als iemand hier @ GoT hem zo heeft liggen.
Dat zou super zijn. maar we wachten geduldig af. :7

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Maar hij start dus nog wel op ? Of doet 'ie helemaal niks, want dan gaat die support-cd ook niets uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook naar een bios boer gaan....
die zert er zo een nieuwe bios in voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:33:
je kan ook naar een bios boer gaan....
die zert er zo een nieuwe bios in voor je
:) gewoon in een computer winkel?

Nielson: hij start op, alleen geen beeld, en hij doet niets.
Als ik een toets aanraak zoekt ie naar een CD.

Doe ik die erin, met een zooitje gekopieerde boot roms erop.... spint op, en doet weer niets.
CTRL-alt -DEL doet het overigens wel.

[ Voor 18% gewijzigd door tomic op 26-04-2006 20:47 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
De bios hernoemen naar P4P800.ROM had je dus waarschijnlijk al geprobeert ? Heb je ook een diskette station in je pc, misschien dat je deze procedure blind kunt doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 26-04-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Om de BIOS van de p4p800 te flashen kan je ook een BIOS bestand (p4p800 en p4p800-D versie 1019 = laatste versie) en de bios flash programma op een opstart diskette zetten, en dan afudos /i[bestandsnaamvanbios] doen.

OF

Je kan het bovenstaande bios bestand hernoemen naar P4P800.ROM, die op een diskette zetten, en als je pc aan zet (met de diskette erin) tijdens de POST (Power On Self Test) op <ALT+F2> rammen, tot de ingebouwde flashprogramma de bios opnieuw herschrijft. (TIP: NOOIT de pc uit doen tijdens het flashen).

EDIT: Errrmmm, ja wat Nielson schrijft

[ Voor 14% gewijzigd door Abomination op 26-04-2006 21:01 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb hier wel een P4P800/P4C800 series cd liggen...en daar staat ook jou ROM op...maar ik weet niet of die CD gaat werken voor je. Je kan natuurlijk ook de meest recente bios (of juist een ouder bios laden) door even naar de FTP van ASUS te gaan... Mocht je hem willen hebben, laat het even weten

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Abomination schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:55:
Om de BIOS van de p4p800 te flashen kan je ook een BIOS bestand (p4p800 en p4p800-D versie 1019 = laatste versie) en de bios flash programma op een opstart diskette zetten, en dan afudos /i[bestandsnaamvanbios] doen.

OF

Je kan het bovenstaande bios bestand hernoemen naar P4P800.ROM, die op een diskette zetten, en als je pc aan zet (met de diskette erin) tijdens de POST (Power On Self Test) op <ALT+F2> rammen, tot de ingebouwde flashprogramma de bios opnieuw herschrijft. (TIP: NOOIT de pc uit doen tijdens het flashen).

EDIT: Errrmmm, ja wat Nielson schrijft
Wat Nielson dus ook al zegt, de procedure van het p4p800.rom bestandje op een floppy zetten en alt+f2 toetsen heb ik geprobeerd. Ik heb in de eerste instantie geen beeld, dus moet het blind doen idd. Toch zoekt de pc bij elke toetsaanslag, dus ook alt op de CD Rom waar een cd inzit met een het p4p800 bestand. Toch blijft het *kreng* hetzelfde geven. niet booten/geen beeld...

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Black Piet schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:58:
Ik heb hier wel een P4P800/P4C800 series cd liggen...en daar staat ook jou ROM op...maar ik weet niet of die CD gaat werken voor je. Je kan natuurlijk ook de meest recente bios (of juist een ouder bios laden) door even naar de FTP van ASUS te gaan... Mocht je hem willen hebben, laat het even weten
black piet, ja, dat zou zeker handig zijn! Ik weet niet wat ie zoekt, maar schijnbaar kan ie het niet vinden in de p4p800.rom die op mijn cdr staat. Kan je dr een iso van maken? is de cd toevallig bootable? dat daar het probleem ligt ofzo? ik zou hem graag willen hebben. stuur me even een korte mail op tabakker@hotmail.com met je msn/icq/aim adres :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeken is ook een kunst :

PMG FAQ

Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:47:
Zoeken is ook een kunst :

PMG FAQ

Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?
Tja, alsof dat nog niet geprobeerd was..... :/ ;(

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomic schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:08:
[...]

Tja, alsof dat nog niet geprobeerd was..... :/ ;(
Was mijn niet duidelijk..

Ik had ooit een MSI bord die ik na 2 dagen en 10 euro weer terug had met een BIOS flash. Toen ik belde deden ze het in nog geen 2min. Michien heeft Asus ook zo een support ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik heb keer gehad met dual moederbord ik flashte hem maar file was corrupted , en had em half geladen toen bleed ie hangen bij zwart scherm niks heeft meer geholpen, tot een nieuwe bios chip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Tomic, ik heb je net een mail gestuurd....

Mooooooeeeee......

Pagina: 1