Direkte ontspanner voor 350d

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb wat stoms :P

Ik heb een AB bij mijn 350D (infrarood). Irritante is alleen, ik gebruik het ding voor foto's op statief (400mm). Echter als ik die AB gebruik gaat ie doodleuk 3 seconden aftellen, als in: vogeltje weg? klik!

Dus ik denk dat ik iets fouts gekocht heb :P

Nu vraag ik mij af, een draadontspanner die je dus moet aansluiten op de camera, reageert die wel direkt of is dit ook zo'n irritant aftelding? Zo nee, dan ga ik als mijn 50mm 1.4 weer binnen is even zo'n ding erbij halen.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Fairy schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:20:
Ik heb wat stoms :P

Ik heb een AB bij mijn 350D (infrarood). Irritante is alleen, ik gebruik het ding voor foto's op statief (400mm). Echter als ik die AB gebruik gaat ie doodleuk 3 seconden aftellen, als in: vogeltje weg? klik!

Dus ik denk dat ik iets fouts gekocht heb :P

Nu vraag ik mij af, een draadontspanner die je dus moet aansluiten op de camera, reageert die wel direkt of is dit ook zo'n irritant aftelding? Zo nee, dan ga ik als mijn 50mm 1.4 weer binnen is even zo'n ding erbij halen.
Een draadremote werkt als je normale ontspanner knop: Kortom Direct.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
timcooijmans schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:21:
[...]

Een draadremote werkt als je normale ontspanner knop: Kortom Direct.
kan ik dat ab ding niet op direct zetten :?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Zo'n draadontspanner kun je ook zelf maken. Heb ik ook gedaan en vind m veel prettiger dan die van Canon zelf.
Een 2,5mm stereo jackplug, 2 druktoetsjes en een schuifschakelaar in een kastje zijn genoeg.
Die schuifschakelaar heb ik voor mn astrofotografie eropgezet. Dan hoef ik niet 15 minuten lang de knopjes ingedrukt te houden.

Gadgets FTW!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:56:
Zo'n draadontspanner kun je ook zelf maken. Heb ik ook gedaan en vind m veel prettiger dan die van Canon zelf.
Een 2,5mm stereo jackplug, 2 druktoetsjes en een schuifschakelaar in een kastje zijn genoeg.
Die schuifschakelaar heb ik voor mn astrofotografie eropgezet. Dan hoef ik niet 15 minuten lang de knopjes ingedrukt te houden.
Juistem, ik heb hetzelfde gedaan, werkt als een trein en het kost werkelijk geen drol. Drievijftig voor alles :)

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:06
met zo'n infrarood ding moet het toch ook wel mogelijk zijn om direct af te drukken :?

zie niet in waarom dat niet zou kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door dribbel op 26-04-2006 21:19 ]

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
dribbel schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:18:
met zo'n infrarood ding moet het toch ook wel mogelijk zijn om direct af te drukken :?

zie niet in waarom dat niet zou kunnen
Volgens mij is de camera alleen gevoelig voor die signalen van de remote,
als hij op zelfontspanner-stand staat, dat staat ook in het lcd-schermpje dan :)
Een draadontspanner kun je in alle standen gebruiken.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

Zoefff

❤ 

Mijn D70 heeft in ieder geval beide opties, direct afdrukken met draadloze ontspanner, of met een vertraging afdrukken met een draadloze ontspanner. Het zou niet gek zijn om eens te kijken of de 350D dat niet toevallig ook kan :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Zoefff schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:33:
Mijn D70 heeft in ieder geval beide opties, direct afdrukken met draadloze ontspanner, of met een vertraging afdrukken met een draadloze ontspanner. Het zou niet gek zijn om eens te kijken of de 350D dat niet toevallig ook kan :P
Kan hij niet. Kan ik je met zekerheid zeggen. Want de IR functie staat altijd samen met de tijdontspanner als instelling (als Drive heb je 3 Opties: Single, Burst, Remote en Tijd). Ik heb verschillende Canons gehad.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

timcooijmans schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:56:
[...]

Kan hij niet. Kan ik je met zekerheid zeggen. Want de IR functie staat altijd samen met de tijdontspanner als instelling (als Drive heb je 3 Opties: Single, Burst, Remote en Tijd). Ik heb verschillende Canons gehad.
Jup, klopt helemaal. Dus gewoon een RS60-E3 kloon voor €5 van eBay. :)

Verwijderd

Misschien enigzins off-topic, maar ik heb een Logitech Harmony Remote 688. Ik heb al eens gezocht of deze een Canon EOS 350d aan kan sturen, maar tot nog toe heb ik niets gevonden. Iemand een suggestie?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

Zoefff

❤ 

Die Harmony kan toch van andere afstandsbedieningen 'leren'? Zorg dat je een originele Canon remote te pakken krijgt, en leer de Harmony dat signaal aan :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1