Toon posts:

[SBS 2003] Exchange: Mail ophalen via pop3 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben weer eens bezig met mijn sbs 2003 servertje. En nu heb ik problemen met de exchange 2003 server.

Mijn mail haal ik op via de pop3 connector van SBS. En versturen doe ik met de smtp connectorserver via GMX.net. ( waar ik een emailadres van heb ) Ik weet dat dit niet de ideale situatie, maar heb ff niet anders. :D

Dit ging tot voor kort prima, maar opeens heb ik problemen met het ophalen van de emails via pop3. Deze problemen zijn gekomen nadat ik een beetje ben gaan kloten met de "recipient policies" en de "users".

Had een regeltje toegevoegd aan de recipient policies voor @gmx.net. Dit heb ik weer verwijderd. Weet eigenlijk niet zo goed waar die recipient policies voor zijn, maar echt belangrijk is het voor mijn situatie niet geloof ik.

Bij de "users" heb ik bij mijn "administrator" account een beetje zitten rommelen, omdat er bij de afzender van mijn mailtjes ook "administrator" kwam te staan. De enige manier om dit op te lossen wat door een nieuwe "user" aan te maken met mijn eigen naam.

Het probleem is echter nu als ik het email adres van die account wil veranderen naar: bladiebla@gmx.net , ik de melding krijg:

This mail address already exists in this organization.

Ik heb hier gekeken:

http://support.microsoft.com/kb/q280765/

en uiteraard verder gezocht, maar zonder succes.

Ik heb al meerdere malen gekeken bij:
Users, computer, public folders.
Hierbij staat nergens ( meer ) datzelfde emailadres. Eerst stonden mijn public folders er vol mee, waarschijnlijk door dat regeltje in mijn "recipient policies".

Ook heb ik van de administrator account alles van exchange gewist.

Zelf heb ik het idee dat op de één of andere manier die exchange server toch op een locatie nog bladiebla@gmx.net heeft opgeslagen, en ik daardoor ook geen mail meer kan ontvangen op die account.

Kan iemand mij helpen met dit lastige probleem 8)7

Alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 19:36 ]

Verwijderd

Wat betreft de recipient policy,die is juist WEL belangrijk in jouw situatie dus daar zou ik eerst eens wat meer informatie over gaan zoeken :)
http://hellomate.typepad....3/08/finding_smtp_ad.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 20:03 . Reden: de pop3 connector is nooit mijn sterkste kant geweest ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 19:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Idd,
die policy is juist WEL belangrijk. Maak dus de regel SMTP @GMX.net aan.
Vink eventueel bij de gebruikers 'automatically update e-mail...' uit in de active directory.

Of nog netter:
Maak een 2e recipient policy (gebruik dus niet de standaard policy) en zet hier die GMX.net regel.

De gebruikers krijgen in beide gevallen niet gebruikers@GMX.net toegewezen, omdat je zelf het domein dus niet beheerd.

Om niet te lang te hoeven wachten voordat de policy geupdated is kun je onder 'Recipient update service' de policy(s) handmatig updaten.

[ Voor 16% gewijzigd door DDemolition op 26-04-2006 20:01 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:46:
Wat betreft de recipient policy,die is juist WEL belangrijk in jouw situatie dus daar zou ik eerst eens wat meer informatie over gaan zoeken :)
http://hellomate.typepad....3/08/finding_smtp_ad.html
Ok bedankt voor de snelle reacties! Handige link. Ga ik vanavond (vannacht) ff naar kijken, ben zo ff weg.

Ik heb die tooltjes ff gebruikt en zag nog wat @gmx.net adressen bij de user van AD staan. Maar als ik bij mijn AD kijk bij de user zie ik de gebruiker niet staan. System Mailbox of iets?? Of kijk ik niet goed :+
DDemolition schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:59:
Idd, die policy is juist WEL belangrijk. Maak dus de regel SMTP @GMX.net aan.
Vink eventueel bij de gebruikers 'automatically update e-mail...' uit in de active directory.

Of nog netter:
Maak een 2e recipient policy (gebruik dus niet de standaard policy) en zet hier die GMX.net regel.

De gebruikers krijgen in beide gevallen niet gebruikers@GMX.net toegewezen, omdat je zelf het domein dus niet beheerd.

Om niet te lang te hoeven wachten voordat de policy geupdated is kun je onder 'Recipient update service' de policy(s) handmatig updaten.
Ik zal vanavond ff die policy aanpassen. Hopelijk kan ik met die tooltjes van wilhelmstroker dat emailadres vinden, zodat ik de "user" kan aanpassen.

Die vinkjes bij de gebruikers en public folders met "automatically update email address by recipient policy" heb ik uitgezet. Hierdoor kwam het volgens mij ook dat ik heel veel keer blalala@gmx.net bij de public folders had staan. :7

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de tooltjes uit de post van wilhelmstroker gezocht naar het emailadres wat dus nog ergens aanwezig zou moeten zijn. Ik heb ze allemaal gebruikt, ook dat ldp tooltje.

Met die tooltjes nog wel wat kunnen verwijderen, namelijk nog een Exchange System Mailbox. Hier stond het mailadres ook in en ik heb de mailbox gedelete. Om deze weer te geven moest ik wel de advanced features aanzetten bij mijn AD.

Helaas blijft het probleem bestaan dat als ik het mailadres van de "user" wil wijzigen ik de melding blijf krijgen dat het mailadres al in gebruik is op de exchange organisatie.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 17:49 ]