Toon posts:

Dual Xeon - geheel identiek of alleen dezelfde snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment een Compaq W6000 workstation met een "Intel Xeon 2.4GHz 400MHz FSB W6000 Processor" en een leeg slot op m'n moederbord. Ik zit er aan te denken om er een 2e processor bij te kopen, maar zo'n identieke processor is amper aan te komen. Ik ben zover gekomen dat de processor op dezelfde snelheid moet draaien, maar ik vroeg me af of de rest ook identiek moet zijn. Op http://tweakers.net/pricewatch/cat/295 staan er bijvoorbeeld wel een paar met een 533MHz FSB. Zou dit nog problemen opleveren, of is dit wel te doen?

Alvast bedankt.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
je moet een cpu hebben die zowel dezelfde snelheid heeft in GHz (voor jou 2,4 GHz dus) als ook dezelfde FSB, dus in jouw geval 400 MHz. Let daar dus goed op! Jij hebt relatief oude Xeons, dus ik zou op 2e hands site's kijken of je zo'n cpu te pakken kunt krijgen. Soms is het zelfs beter om meteen een setje te kopen, die dingen gaan soms echt voor dumpprijzen weg...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Strikt genomen horen die twee Xeons zelfs van dezelfde revisie te zijn. Revisies mixen kan wel maar de kans op problemen is (in theorie) ietsje groter. Overigens komt het volgens mij zelden voor dat er echt problemen optreden.

Verwijderd

Kun je er misschien ook bij zetten welke socket het is???
Anders is het zo lastig zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem ook een beetje, dit moederbord is aardig brak. Het systeem geeft aan, een Compaq 06D0h mainboard (???) op socket XU1 (???). Weet niet of jullie daar veel mee opschieten - ik niet in ieder geval. :|

Verwijderd

kheb een beetje op het inet gezocht en kan niet echt een 2.4ghz vinden...
Het zal wel een socket 604 zijn neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
http://h20141.www2.hp.com...SearchCriteria=284645-001

Dit is 'm. Alleen vind ik $505 voor een verouderde processor wat aan de prijzige kant..

• -krekel-
ideetje: sloop het mobo eruit, zet het op tweakers of marktplaats en koop een wat nieuwer setje (mobo + cpu's + RAM)?

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja, kan ik net zo goed de hele PC verkopen ;) Heb ook nog een Athlon 2600+ staan, maar omdat deze PC toch een stuk krachtiger is qua gaming gebruik ik deze. Het grote nadeel aan de W6000 is dat alle onderdelen zo achterlijk duur zijn. Naast het moederbord of de processor, bijvoorbeeld één setje RDRAM van 512mb (dus 2x 256) tel je al gauw 200 euries voor neer. Misschien is het wel gewoon beter om deze hele PC dr uit te gooien en wat meer tijd en geld te schenken/besteden aan die Athlon 2600+, ja. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 19:49 ]

• -krekel-
wat dat betreft is het sowieso verstandig om goed rond te neuzen op 2e hands site's. RDRAM wil je gewoon niet nieuw kopen, da's gewoon zonde van je geld. Datzelfde geldt ook voor die CPU, die dingen zijn nieuw niet meer te krijgen (of amper) vandaar dat het 'nieuw' schreeuwend duur is. (en nieuw staat tussen aanhalingstekens want vaak is het overstock, dus het ligt al jaren ergens te verrotten, dus echt nieuw kun je het niet noemen).

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Aangezien hij een 400MHz FSB heeft is het een socket 603 cpu, zoals -krekel- al zei, kijk eens op 2de hands sites, vind je vast wel iets.

Bij voorkeur natuurlijk van de zelfde stepping, maar mocht dat niet lukken zou ik gewoon een andere stepping proberen, mocht dat toch niet werken dan verkoop je hem gewoon weer, je bordje gaat er iig niet van kapot

Verwijderd

ws kosten 2 nieuwe xeons op 2.8/3.0 ghz op 800 mhz FSB net zo duur ^^

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En misschien/soms moet er ook een losse VRM bij (voltage regulator module voor de proc)

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 27-04-2006 10:47 ]

specs

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
als ik jou was zou ik ff contact op nemen met de lui van www.nts.nl
die hebben heel erg veel 2e hands server spul, zullen vast wel zo'n xeon hebben
rdram hebben ze ook.
Pagina: 1