Toon posts:

[XP]Sata problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb laatst een 300gb maxtor sata gekocht. Deze wou ik naast mijn 160gb ide schijf draaien voor data opslag. Probleem is alleen als ik die schijf naast mijn ide schijf met windows wil draaien dat totaal niet werk. Windows kon de schijf namelijk niet formatteren en vaak geeneens initialiseren. Ook alle bios raid opties etc geprobeert (niet dat ik raid wil maargoed). Probleem kan zijn dat ik nooit een sata driver heb geinstalleerd (zitten bij de nvidia mainbord drivers zou je denken?).

Dus ik denk ik installeer windows wel op die sata schijf. Dus ik ga dat doen, wil die sata/raid drivers installeren tijdens de windows installatie. Nou dat ging dus al niet. Ik installeer die dingen van dat floppy, setup gaat veder, maar blijft hangen bij dat zwarte scherm met dat witte balkje linksboven (waar windows doorheen zou moeten booten, maar dat gebeurt dus niet). Nouja dus toen dat maar overgeslagen, setup opnieuw gestart en windows geinstalleerd. Wat is gelukt behalve dat ie 2x vastsloeg.

De situatie die ik nu dus heb is: Een ide schijf met windows en een sata schijf met windows. Alleen als ik ze alle 2 aansluit werkt geen van beide (blijft hangen bij het windows boot scherm, bij beide installaties).

Kortom: Hoe krijg ik beide schijven werkend in windows met elkaar (ide schijf mag niet geformatteerd worden)?

msi k8n neo2
maxtor diamond10 sata (kwam na de aanschaf achter de problemen, maar ik heb die problemen niet voor zover ik weet)
diamon9 ide
3500+
xp pro

Verwijderd

als het een sata2 schijf is en je moederbord heeft sata1 poorten dan moet je es proberen om de sata schijf te jumperen naar sata1 (staat op de schijf een layout van die pinnetjes en hoe die gejumpert moet worden), wil vaak veel problemen oplossen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 18:36 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer eens een andere sata-aansluiting op je moederbord.