Toon posts:

[XP] Geeft "Unkn. hard error" tijdens install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok als ik xp pro op mn amd x2 3800+ installeer zegt hij bij "starting windows"

STOP: c0000221 Unknown Hard Error
\SystemRoot\System32\ntdll.dll

Ligt dit eraan dat mijn cd kapot is of gaat er iets mis met 32-bits t.o.v. 64 bits.

De microsoft site zegt dat deze foutmelding waarschijnlijk ligt dat ik de verkeerde hardware probeer te installeren.

Moet ik dan gewoon de 64 bits windoos hebben?
Ik dacht dat XP-pro wel kon op mijn x2 :?

Verdere hardware:
Asus a8n-sli premium; Bios 1009
2x 512 DDR 400
Ati X1600XT
2x 80 GB sata in raid 0 (op silicon image, vanwege backwards compatible met mijn nForce2, tenminste dat denk ik want hij herkende hem als raid0 set)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Het zal iig niet aan 32 bits windows liggen, dat moet gewoon kunnen. Het kan zijn dat je CD defect is, je geheugen en/of andere hardware. Begin dus met memtest. Maak een bootdiskette of cd en draai deze een nachtje om te verifiëren dat je geheugen in orde is. Verder kun je beter die schijven op de NVRAID aansluiten van de NForce4, die is gegarandeerd backwards compatible en dan hoef je ook geen drivers te installeren. Misschien dat het daarmee mis gaat. Verder is de performance van de NVRAID ook beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mem test laten lopen --> geen errors

HDD op NVRaid geen verschil

Wat ik nu wel af en toe krijg is een scherm met setup could not determine the type of computer you have, or you have chosen to manually specify the computer type.

En dan kan ik Standard PC with C-Step i486 kiezen of other

Waarbij ik bij other een diskette moet ingeven met hardware support disk

Is dit vreemd of niet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat kan ook gebeuren als je per ongeluk F5 inramt tijdens het booten (ipv F6 voor je storage diskette :P )

Verwijderd

Topicstarter
Ok oplossing gevonden:

Het lag aan de CD.

Ik heb een 3e CD geleend en die doet het wel, blijkbaar toch een kras op mn windows CD