SR5500 Pal/NTSC probleem

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik heb op mijn Marantz sr5500 twee video-inputs in gebruik. Een composiet ingang voor een PS2, en een component ingang voor m'n DVD speler (een Samsung HD850). Nu kan ik met behulp van de versterker tussen AV-bronnen switchen.

Een beamer (Philips LC-6281 volgens mij, zo uit m'n hoofd) zit op de component out op de versterker.

Alles werkt perfect, en de versterker doet netjes zijn best om de playstation composiet naar component out om te borduren als ik "Video Convert" aan zet. Beide ingangen doen het, zowel geluid als video goed.

Er is echter 1 klein probleem, en dat is dat als ik een NTSC dvd in mijn PS2 doe, ik op mijn beamer zwart-wit beeld krijg. Dat terwijl ik hier nooit last van had. De PS2, de beamer en de versterker zijn allemaal NTSC/PAL compatible. Als ik de PS2 via composiet aansluit op de beamer heb ik wel kleur.

Iemand een idee?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De PS2, de beamer en de versterker zijn allemaal NTSC/PAL compatible.
Is de versterker zowel NTSC 3.58 als NTSC 4.43 compatible?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Icelus schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:27:
[...]
Is de versterker zowel NTSC 3.58 als NTSC 4.43 compatible?
In de handleiding staat alleen: "Video Format: NTSC/PAL" Voor de rest geen revisienummer oid. Ik moet nu aan het werk, dus misschien dat ik vanavond ergens op internet geavanceerde specs kan vinden. Echter, als er in de handleiding gewoon "NTSC/PAL" staat, neem ik aan dat dit voor alle signaaltypes met deze naamgeving geldt, anders zou er wel een uitzondering bij staan.

Dell Studio XPS 16

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51
Er komt geen normaal NTSC uit je PS2 maar een zogenaamd PAL60 signaal (PAL met 60 Hz dus), sommige apparatuur kan hier dus niet mee overweg....

Edit:
Het blijkt dat er bij een gewone (non modded) PS2 dus WEL een standaard NTSC signaal uitkomt.
Bij de diverse modificatie chips kun je vaak een zogenaamde VIDEO FIX instellen.
Even experimenteren met de instellingen dus.
-> Playstation 2 game video fix

There are 4 different modes for the PS2 video fix, as described below:

- Colour Carrier: The colour carrier of the video signal is changed to match the region of your console.
- Force PAL: Video mode forced to PAL (50hz), regardless of what video mode games try to set. Y-position fix applied.
- Force NTSC: Video mode forced to NTSC (60hz), regardless of what video mode games try to set. Y-position fix applied.
- Force PAL60: Video mode forced to PAL60, which is 60hz with PAL colour carrier. Y-position fix applied.

[ Voor 77% gewijzigd door The_Doman op 26-04-2006 18:04 ]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Scyth schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:33:
[...]

In de handleiding staat alleen: "Video Format: NTSC/PAL" Voor de rest geen revisienummer oid. Ik moet nu aan het werk, dus misschien dat ik vanavond ergens op internet geavanceerde specs kan vinden. Echter, als er in de handleiding gewoon "NTSC/PAL" staat, neem ik aan dat dit voor alle signaaltypes met deze naamgeving geldt, anders zou er wel een uitzondering bij staan.
De 3.58 en 4.43 verwijzen naar de positie/frequentie van het kleursignaal: 3,58 MHz en 4,43 MHz. Bij NTSC wordt meestal 3.58 gebruikt.

De Amerikaanse PS2 levert een NTSC(3.58) signaal, een Europese PS2 levert - bij het afspelen van een NTSC DVD - een PAL60 signaal (IIRC, kan ook NTSC4.43 zijn). PAL60 is een 60Hz signaal, zelfde resolutie als NTSC, PAL kleurcodering en het kleursignaal op 4,43 MHz.

De versterker verwacht waarschijnlijk een NTSC3.58 signaal en ontvangt een PAL60. De kleuren worden niet "gezien" waardoor een zwart/wit beeld ontstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Icelus op 26-04-2006 17:55 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:46:
Edit:
Het blijkt dat er bij een gewone (non modded) PS2 dus WEL een standaard NTSC signaal uitkomt.
Bij de diverse modificatie chips kun je vaak een zogenaamde VIDEO FIX instellen.
Even experimenteren met de instellingen dus.
[...]
Kijk, thnx... ik was de Matrix Infinity vergeten :/
Ik ga 't 's eens even proberen.

edit:
't werkt! Als de PS2 een ander formaat uit stuurt, heb ik wel beeld! En in kleur!
Thnx iedereen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Scyth op 26-04-2006 22:33 ]

Dell Studio XPS 16

Pagina: 1