Toon posts:

Is dit een goed kaartje? Diamond Monstersound MX3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er mee gaan gamen.

Er zit A3D2.0 in.

Hoe zit het met liedjes afdraaien??
Ik heb nu een Soundblaster Live!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je de MX-300 bedoelt, die heb ik zelf en ben er erg tevreden over, maar volgens mij is er niet veel verschil tussen MX-300 en de Live.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 09:30 schreef Hurricane het volgende:
Als je de MX-300 bedoelt, die heb ik zelf en ben er erg tevreden over, maar volgens mij is er niet veel verschil tussen MX-300 en de Live.
Ja het is de MX300
Maar deze heeft een A3D2.0 chip en de live niet. En daar gaat het me om.
Want dat is toch voor spellen en al?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

A3d is (of beter gezegd was) de tegenhanger van EAX van Creative. Creative heeft laatst Aureal overgekocht en daarmee ook A3d. Wat A3d onderscheidt ten opzichte van EAX is dat het beter positie geluid weergeeft. Dus als iemand achter je staat, hoor je ook echt dat ie achter je loopt. EAX maakt daar een soort vervorming van zodat het lijkt alsof er iemand achter je loopt.

Menig audio goeroe gaat hier strax vertellen dat A3d vele malen beter is dan EAX, maar ik zeg zelf altijd dat is voor iedereen persoonlijk.

O ja, A3d is inderdaad voor spelletjes.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op zich geen slechte kaart. A3D laat EAX ver achter zich.

Alleen; DiamondMM houd zich anno nu bezig met mp3 spelers ipv geluids/videokaarten. Ze hebben een site met daarop drivers voor hun 'oudere' producten, maar dat zijn meestal reference drivers die her-verpakt zijn, zodat er 'diamondmm' in staat, meer niet.

Tel daarbij op dat Aureal teziele is, en je blijft zitten met een kaart waarvan de support een keertje ophoud.

Creative heeft de IP van Aureal gekocht, maar heb niet de illusie dat Creative drivertjes gaat schrijven voor die kaart.

Dus als er straks weer iets langskomt waarvoor een driver revisie nodig is (zeg DirectX 8 ofzo) dan zit jij dus met een kaart die daar niet aan mee doet.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem binnen heb dan zet ik hem erin. Ga dan ff een tijdje Q3A spelen en dan kijken welke beter is
Diamond of de Live!

En de slechtste verkoop ik gewoon weer.

Verwijderd

Dit kaartje heb ik ook. Het geluid is errug goed en a3d 2.0 rulez echt. Ik gebruik reference drivers van aureal met eax en a3d 3.0 support. Met de standaard Diamond drivers wou a3d het niet doen met quake. Alleen mis ik de digitale uitgang :'( om te linken naar mijn receiver. Ik ga er later nog een kaartje bij zetten(dat kan geloof ik) voor de rest is het zeker een fette kaart. De aureal sq2500 is dezelfde kaart maar dan wel met digitale uitgang

Verwijderd

Hmzz.?! :? Ik kan die MX300 nergens vinden. Op de site van DiamondMM staat ook alleen de MX400. Vergissen jullie je niet? De MX400 heeft trouwens ook geen A3D 2.0 support. Kijk hier maar:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=104&page=7

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Hij bestaat toch echt (ik heb er ook een)

Laat maar.. .

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is geen mythe, hij bestaat ECHT!
Op t moment raast n MP3 van Beck door n MX300 en 2x200W boxen :)
Pagina: 1