Toon posts:

Internet verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de meningen een beetje weten over het volgende.

Ik zit in italië, en heb ADSL (4mb down en 320kb up)
om de zoveel tijd valt het internet er uit. De telecom is al langs geweest om alles te controleren en hebben een bruggetje gemaakt met een kabel om een stuk uit te sluiten wat onder het gras ligt waarvan 2 stukjes zijn gerepareerd.

waar ik laatst ook achter ben gekomen dat ik op +- 5 km van de centrale af zit.

maar waarom zou ik soms geen internet hebben komt dat door de afstand van de centrale???
zo ja waarom heb ik soms dagen achter elkaar internet en dagen om de 10 minuten dat ik er af lig
en dat het modem dan wel een adsl status terug geeft maar dan zegt dat het wachtwoord/gebruikersnaam verkeerd is.

de telecom zegt dat we zouden kunnen proberen om een langzamer ADSL pakket te kunnen nemen vanwege de afstand.

Vast bedankt voor de reacties

Gr Sander

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:58

theborgnl

De mededeling begint hier:

Ik weet niet of er progjes bestaan die de sterkte en ruis van het signaal kunnen meten (op jou modem). Maar als je daar naar zoekt op google zou je misschien iets te weten kunnen komen. ;)

*ding* Einde bericht *dong*

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 20:04
Als het modem aangeeft dat je gebruikersnaam en wachtwoord onjuist zijn dan heb je eigenlijk twee opties;
- je adsl modem is niet helemaal lekker meer
- je provider heeft toch nog ergens problemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw modem (draytek 2800) daarvoor had ik een draytek 2500we

maar zou het kunnen dat we te ver van de centrale af zitten,
het rare is dan wel dat we soms een dag internet hebben en dan
is het om de 10 minuten eruitgegooit worden

maar ja als we de telecom bellen is het natuurlijk niet in de centrale :S:S

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Afstand tot een centrale heeft alleen invloed op de fysieke DSL verbinding. Als die niet uitvalt voor 10 minuten (dus lampje blijft branden bijvoorbeeld) is dat redelijk klein als probleem punt. Hooguit dat er zoveel lijnfouten (FEC & CRC errors) zijn op je lijn dat hierdoor de connectie te beroerd is voor gebruik, maar dan zou je lijn vanzelf opnieuw verbinden op lagere snelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.