[dv --> dvd] Na capturen al slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik ben sinds gisteren bezig met het overzetten van dv-bandjes op dvd.
Ik gebruik de volgende apperatuur:
- camera: Sony DCR-TRV6E (zijn de opnames ook mee gemaakt)
- standaard firewire-kabel
- fire-wire aansluiting op m'n ASUS moederbord
- Adobe Premiere 1.5 om te capturen.

Ik zit nu een beetje met het volgende probleem. Als ik het avi-bestand wat Adobe maakt open en afspeel is de kwaliteit niet te vergelijken met de kwaliteit van het beeld als ik de camera op de tv aansluit. Het beeld is onscherp (op de tv kan ik de huisnummers lezen, op m'n pc-beeldscherm niet). Hoe kan dit? Komt dit doordat mijn pc-monitor (samsung tft syncmaster 930bf) een ander soort beeld weergeeft?

Ik zou graag willen weten waar het kwaliteitsverschil vandaan komt voordat ik begin met het exporteren naar microsoft dv-avi en alle andere bewerkingen. Dit met het idee dat de kwaliteit anders niet meer op het niveau komt zoals het op het dv-bandje staat.

Heb onderstaand topic als handleiding gebruikt. Ik volg exact de stappen zoals die daar beschreven staan. Kan het daaraan liggen?
miniDV video branden op DVD: hoe aan te pakken?

Heb het trouwens met Windows Media Player en Adobe Premiere bekeken maar de kwaliteit blijft slecht (wazig, onscherp beeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 26-04-2006 16:38 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Open het .avi bestand eens met VirtualDub en kijk eens onder: 'File Information', echt een DV-avi bestand? Hoe ziet het beeld er in VDub uit? Heb je het 'wazige, onscherpe' zowel bij (vrijwel) geen beweging in beeld als bij aanzienlijke beweging? Dit om even het interlace verschijnsel te determineren: dit kan namelijk op een pc monitor erg storend werken, het is onzichtbaar op een tv.

VirtualDub kan in de laatste versie, meen ik, DV afspelen zonder extra software. Ik gebruikte bij eerdere versies altijd de vrij verkrijgbare Panasonic VfW DV codec. (Zoek met Google.)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:08
Heb je een tft scherm?
Dan kan het lijken dat de kwaliteit minder is omdat hij niet op de native resolutie is.
ook op een CRT vindt ik dvd beeld er veel minder goed uitzien dan op een tv.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.