Toon posts:

[2003] Group policy's i.pv. scripts om start menu te bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zou graag zo min mogelijk scripts willen gebruiken. De situatie is als volgt:
We hebben een Domain controller met daarop een aantal OU's waaronder het OU terminal servers. De OU is gekoppeld aan een Group policy. Je raadt het al, de terminal server zit in de ou terminal server en de group policy werkkt naar behoren. Op het moment gebruik ik kix scriptjes om bepaalde snelkoppelingen te kopieren naar de start menu. En ik vroeg me af mogelijk is om i.p.v. de scripts alles te regelen in grouppolicy's?
alavast bedankt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versies gaat dit over - dit is toch wel iets dat we graag terugzien in je topicstart :)

Verder zal je wat specifieker moeten zijn - wil je enkel regelen wat mensen zien in hun startmenu of gaat het om nog meer zaken? :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt gebruik maken van roaming of mandatory profiles. Verwijs vervolgens iedereen (al dan niet uit een bepaalde groep) naar dat profiel (of redirect alleen de startmenu folder naar dezelfde map voor iedereen) en je bent er. Of ik begrijp je vraag niet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een oplossing die ik heb, werkt voor mij voor citrix desktops, geen garanties voor jou :p

servers zijn 2K3SP1:

*GPO die het start menu mapt naar een directory op de file server, toegang tot lokale schijven is afgeschermd
*fileserver is uitgerust met de access based enumeration patch (toont enkel files waar je rechten op hebt)
*de map met het startmenu is op de fileserver gecopierd (de snelkoppelingen dus)
*access rechten geven op de snelkoppelingen (met groepen natuurlijk)

resultaat:
user logt in, startmenu word gemapt naar map op de fileserver, user ziet de snelkoppelingen waar hij recht op heeft.

het is een simpel te onderhouden methode, ook met meerdere terminal servers, en zolang je alle terminal servers gelijk houd zal dit werken.

voordien had ik het met VB scripts, dat was doffe ellende...

You don't need eyes to see, you need vision

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is inderdaad een mooie methode, Yalopa - wel zou ik er persoonlijk liever voor kiezen dit niet op "je" fileserver te zetten, mijn ervaring is namelijk dat Windows relatief "heavy" omgaat met je startmenu folder waardoor het je fileserver nodeloos zwaarder belast.

Door dit zelfde toe te passen maar dan op een share op de terminal server zelf kan je hetzelfde bereiken, maar verdeel je de load wat gelijkmatiger :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Daar heb je Gbit swithes voor :p

We hebben ongeveer 40 simultane citrix users, ik kan me voorstellen dat mijn methode niet meer lekker werkt in farms met 1000 simultane users, in dat geval doe je het lokaal op de servers en repliceer je die folders met DFS ofzo..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses. Het gaat hier om een 2000 sever domain controller en een 2003 server Terminal Server

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

je zou dit ook kunnen bekijken build a start-menu using x-copy hier komen ter zijne tijd nog een aantal alternatieven voor een in vbs en een met NTFS permissions
Pagina: 1