[Java] Omvattende html pagina aanroepen

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Is het mogelijk om vanuit een Java applet in een html pagina een form veld in dezelfde html pagina te kunnen wijzigen? Of b.v. een javascript hiervoor te kunnen aanroepen vanuit de applet.

Met javascript kan het zo:
code:
1
2
3
4
5
function refine( fieldName, fieldValue )
{
    document.getElementById( fieldName ).value = fieldValue;
    document.getElementById( "frm_refine" ).submit( );
}

Dit werkt prima voor aanroepen die ik doe vanuit de pagina zelf, maar om het uniform te houden zou ik datzelfde willen doen via m'n applet. Via java.applet.AppletContext kom ik er niet. Iemand een idee?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, ik kan via Google anders behoorlijk wat voorbeelden vinden: http://www.google.com/sea...vascript+from+java+applet

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Dat had ik uiteraard gedaan, en alleen via netscape.jar zou ik dat kunnen doen. Dit leek mij niet de ideale manier. Is er geen standaard funcitonaliteit voor in Java, of zijn er nette workarounds?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ietsje verder kijken. Het netscape.javascript package is standaard onderdeel van de jre. Zoals in de documentatie van 1.3 staat zou het in jaws.jar moeten zitten, maar in mijn 1.5 heb ik het gevonden in plugin.jar. Deze jar staat gewoon in de lib map van de jre dus zou automatisch al in je classpath moeten staan.

De volgende keer even proberen voordat je een mogelijke oplossing gelijk naar de prullebak stuurt ;). Let wel op dat je in je object tag de mayscript property op true zet!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'