Toon posts:

Ge-encrypte mail verwerken Oracle / Exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht kan 1 van jullie me helpen met de volgende uitdaging,

Tussen 2 bedrijven wordt geencrypte mail verstuurt, deze mail bevat data die eigenlijk direct in een Oracle database gepompt mogen worden, zodra dit gebeurt is volgt er een retour bericht naar de afzender, deze moet ook geencrypt worden.

De opzet nu is om zelf een stuk software te bouwen dat
a) de bewuste mailtjes uit de exchange mailbox plukt, deze decrypt, en de oracle database inschiet.
b) periodiek de oracle q pollt of er weer berichten klaar staan en deze encrypt en via de exchange server weer verstuurt.

Nu heb ik persoonlijk een hekel aan het wiel meerdere keren uitvinden, dus ben eens op zoek gegaan naar kant en klare oplossingen (bijvoorbeeld cyclone message broker e.d.) maar kan tot op heden niet iets vinden wat aan mijn specificaties voldoet.

heeft iemand van jullie hier ervaring mee, en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16

_Arthur

blub

Mij lijkt email niet het juiste medium hier voor. Ftps/sftp/scp lijken me betere manieren om dit te bewerkstelligen.

Of is dat niet mogelijk om redenen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02

BCC

Eh, wat dacht je van Oracle database synchronisatie via ssh oid?

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 26-04-2006 20:39 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas niet mogelijk om via andere manieren de data hier te krijgen (bedrijfs policy's etc.)

Dat zou inderdaad een veel makelijkere manier zijn, maar helaas....

Verwijderd

Er zijn diverse VB programmaatjes te downloaden die een (op je exchange gehoste) POP3 box uitlezen, een bepaald mailtje eruit vissen, de attachment eruit halen en die opslaan. Dan neem je een ander programmaatje dat dat ding uitpakt en naar de goeie map kopieert en een derde dat je Oracle queue uitleest. Verenigen in een shellscript of batchfile en schedulen die handel. We hebben bij mijn vorige werkgever hetzelfde gedaan en dat liep prima.