[SQL Server] EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik zit met een vaag probleem.
Ik ben bezig met een asp applicatie, maar ik heb een probleem met een query.
Als ik namelijk een bepaalde query uitvoer, krijg ik de volgende error:

code:
1
2
3
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]SqlDumpExceptionHandler: Process 56 generated fatal exception c0000005 EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION. SQL Server is terminating this process.

Ook krijg ik elke keer als ik de event viewer een melding in mijn error log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Event Type: Error
Event Source:   MSSQLSERVER
Event Category: (2)
Event ID:   17052

Description:
Error: 0, Severity: 19, State: 0
SqlDumpExceptionHandler: Process 56 generated fatal exception c0000005 EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION. SQL Server is terminating this process.

Het vreemde is dat deze query geen enkel probleem geeft in de query analyzer en ook gewoon het juiste resultaat teruggeeft.
Ook werkt de pagina prima op de testomgeving, maar zogauw ik de query op de live-server uitvoer [inde pagina] dan gaat het fout.
De query is op zich niks bijzonders, gewoon een select met een paar joins:
code:
1
SELECT top 1 m.mda_id, m.mda_name, f.mdf_media, f.mdf_filesize, q.mdq_name , tn.mdf_media as thumbnail FROM mda_media m LEFT OUTER JOIN mdf_mediafile f on m.mda_id = f.mda_id LEFT OUTER JOIN mdq_mediaquality q on f.mdq_id = q.mdq_id LEFT OUTER JOIN (select mda_id, mdf_media from mdf_mediafile where mdq_id = 1) tn on tn.mda_id = f.mda_id LEFT OUTER JOIN mda_mdc mc on m.mda_id = mc.mda_id WHERE q.mdq_id = (SELECT MAX(mdq_id) FROM mdf_mediafile WHERE mda_id = m.mda_id) AND mc.mdc_id IN (6, 8) AND m.mda_id > 3 ORDER BY m.mda_id ASC

Via oa google ben ik erachter gekomen dat de error zoveel betekend als "general error" en van alles kan betekenen.
Ik heb een aantal mogelijke oplossingen al geprobeerd:
* SQL server restarten
* De parralelism aangepast naar 1 CPU [nav een mogelijke oplossing die ik via google heb gevonden]
* SQL Server 1 CPU toegewezen

Niks lijkt te helpen tot zover.
Google, MSDN, eventlog.com etc geven niet echt oplossingen, dat komt waarschijnlijk omdat het een algemene melding is.

Specs:
Ontwikkel [werkt wel]:
Windows 2000 [NT 5.0 - 2195]
P4 2Ghz, 512MB Ram [geen HT]
SQL Server Developer Edition 8.00.194 (RTM)

Live [werkt niet]
Windows Server 2003 Standard Edition [NT 5.2 (3790)]
Xeon 2.4Ghz, 1GB Ram
SQL Server Standard Edition 8.00.813 (SP3)

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/