Corporate Modboot dillema..

Pagina: 1
Acties:

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:52
Omdat mijn manager het leuk vond om SFF desktops te bestellen ZONDER floppy disk drive, moest ik een oplossing verzinnen om ipv bootfloppies een boot cd te maken.

Aangezien we meerdere verschillende systemen hebben, zitten er wat eisen aan vast:
  • moet meerdere NIC's ondersteunen
  • moet me kunnen authenticate'en op het netwerk
  • toevoegen op het domein
  • verschillende computernamen kunnen aangeven (niet dat alle systemen hetzelfde heten).
Wanneer ik het systeem op het netwerk heb, start ik normaal gesproken Powerquest's Drive Image 2002 op om een image te maken/herstellen.

Nu heb ik als oplossing Bart's Corporate Modboot CD gevonden
http://www.nu2.nu/corpmodboot/

Die eigenlijk perfect doet wat ik nodig heb [net als de floppy versie die ik eerder aangemaakt had, ook van Bart's erg handige site : http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ ].

Nu ben ik alleen een beetje aan het spelen met de opties, en ipv het opstarten van Drive image via een share op de server, dacht ik dat het misschien handig was om het te draaien van de CD direct.

Nu krijg je standaard bij het opstarten van de CD een paar opties:
  • 1 Start with CD support
  • 2 Start with networking support
  • 3 Start Memtest
  • 4 Start ERD Commander 2002
  • boot from HDD0
  • boot from next device
Als ik voor optie 2 kies, krijg ik netjes het menu om mij op het netwerk te krijgen en een drive te mappen. Als ik voor optie 1 kies, krijg ik netjes een menu om programma's van de CD te draaien [zoals Partition Magic, Drive Image en wat andere handige speeltjes].
Aangezien de modboot bij deze keuzemenu's image files laadt, is het alleen niet mogelijk om eerst optie 2 te kiezen, en vervolgens optie 1... wat ik het liefste wil.

Is er iemand die mij hier mee misschien op weg kan helpen?

Ik heb hetvolgende gevonden:

het laden van of het CD menu, of het netwerk menu gaat via het volgende commando:

kernel memdisk
append initrd=cdrom.img

kernel memdisk
append initrd=corpnet.img

Op het moment dat ik dus iets kies, laadt hij netjes een image, waardoor ik niet meer bij de bestanden van de andere image kan, en zover ik weet ook niet meer een ander image kan laden.

Ik zat zelf anders te denken om eerst de netwerk optie te nemen, en dan gewoon weer hetzelfde commando uit te voeren om de cd image te laden, maar helaas doet hij dit niet, omdat de bestanden niet meer toegankelijk zijn.

Anyone able to help?
alvast bedankt!

pr0mpt - It never hurts to help!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

al geprobeerd die img aan te passen?
Probeer eens met DiskImage dat img bestand te openen.
waarschijnlijk is het gewoon een image van een diskette namelijk die naar een ramdisk geladen wordt en vanaf daar wordt opgestart. Als je er gewoon een aantal uitpakt en samenvoegd en die terug zet op de cd dan moet dat goed komen lijkt me.

Verwijderd

wij hebben alleen maar pc's zonder flop (voornamelijk laptops) en we gebruiken een bootcd ipv een flop en dat werkt prima. Ik vind het zelfs beter werken want er kan meer op zo'n cd (netwerkdrivers bijvoorbeeld) en het laadt veel sneller dan vanaf flop. Zeker omdat we modboot gebruiken (vanaf dezelfde site als corpboot cd)

als je een flop werkend krijgt dan is het lijkt me een koud kunstje om de flop als boot image te begruiken om een bootable cd te maken en vervolgens alle bestanden van de flop op de cd te branden.