Op een tabel wordt de volgende qeury gedaan om 4 recente nieuwsberichten te tonen op de website:
De volgende uitbreiding is wenselijk:
De tabel Berichten bevat een kolom congres, deze kan 0 of 1 zijn.
Het totaal aantal berichten van 4 moet gelijk blijven echter hiervan 2 nieuwsberichten (congres = 0) en 2 congressen (congres = 1), georderd opdezelfde manier als hierboven in de query. Blijkt dat er geen 2 congressen voldoen aan de query dan opvullen met nieuwsberichten. Dus als er geen congressen zijn 4 nieuwsberichten tonen etc..
Kan dit in 1 qeury gezet worden?
Nu zit ik volgens mij erg omslachtig eerste het aantal congressen te tellen om te bepalen wat de maxrecord voor nieuws en congressen is. Daarna moet ik de id's in een goede volgorde zetten qua datum en dan een qeury met een WHERE id_bericht IN (id, id, id, id) om daadwerkelijk de informatie te tonen.
Heeft iemand advies voor mij?
Gr Niek
code:
1
2
3
4
5
6
| Set Record = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Record.MaxRecords = 4
SQLStmt_berichten = "SELECT * FROM Berichten "
SQLStmt_berichten = SQLStmt_berichten & " WHERE redactiecontrole = 1 AND eindredactiecontrole = 1 and datum_publicatie<='"&Vdatumvandaag&"' and datum_archief>='"&Vdatumvandaag&"' "
SQLStmt_berichten = SQLStmt_berichten & " ORDER by datum_publicatie DESC, titel "
Record.Open SQLStmt_berichten, connectie, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText |
De volgende uitbreiding is wenselijk:
De tabel Berichten bevat een kolom congres, deze kan 0 of 1 zijn.
Het totaal aantal berichten van 4 moet gelijk blijven echter hiervan 2 nieuwsberichten (congres = 0) en 2 congressen (congres = 1), georderd opdezelfde manier als hierboven in de query. Blijkt dat er geen 2 congressen voldoen aan de query dan opvullen met nieuwsberichten. Dus als er geen congressen zijn 4 nieuwsberichten tonen etc..
Kan dit in 1 qeury gezet worden?
Nu zit ik volgens mij erg omslachtig eerste het aantal congressen te tellen om te bepalen wat de maxrecord voor nieuws en congressen is. Daarna moet ik de id's in een goede volgorde zetten qua datum en dan een qeury met een WHERE id_bericht IN (id, id, id, id) om daadwerkelijk de informatie te tonen.
Heeft iemand advies voor mij?
Gr Niek