SMART error log schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Is het mogelijk de SMART error log van een irrelevante error door een kapotte kabel te verlossen, op een andere manier dan het flashen van de firmware van de schijf(IDE/SATA)? 't is natuurlijk niet zo belangrijk dat die error gelogd is, maar hij stoort mij nogal. Zijn er tools die het een en ander kunnen doen (die je niet bij de fabrikant hoeft te krijgen, al heb ik die natuurlijk ook al gevraagd)

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 26-04-2006 15:35 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Seagate kon was verder niet erg behulpzaam, niemand hier die er wat meer van weet/kan?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Is niet mogelijk SMART is een tabel in de harddisk, welke alleen errors opslaat, je kan ze niet wissen. Via de pc kan je ze alleen uitlezen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor zover ik weet zou die log gewist moeten kunnen worden door het herflashen van hdd-firmware. Heeft iemand zoiets al eens gedaan, bij mijn weten geven fabrikanten eigenlijk alleen nieuwe firmware als de oude buggy is. Maar heeft iemand een tool/methode om de huidige schijffirmware te extraheren en opnieuw te flashen? (en dan liefst voor seagate SATA schijven) Zou ik buiten seagate nog aan firmware kunnen komen?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
begintmeta schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:22:
Voor zover ik weet zou die log gewist moeten kunnen worden door het herflashen van hdd-firmware. Heeft iemand zoiets al eens gedaan, bij mijn weten geven fabrikanten eigenlijk alleen nieuwe firmware als de oude buggy is. Maar heeft iemand een tool/methode om de huidige schijffirmware te extraheren en opnieuw te flashen? (en dan liefst voor seagate SATA schijven) Zou ik buiten seagate nog aan firmware kunnen komen?
De Smart tabel is geen onderdeel van de firmware. Dus opnieuw flashen heeft geen nut. Geloof me, ik flash vaak genoeg harddisken, en de Smart tabel heeft daar niks mee te maken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb wel gelezen dat als je je HDD flashed, dat je S.M.A.R.T log geleegd word. Goed dat is een discussie apart :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1